جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

محکومیت حملات تروریستی علیه شیعیان در کویته پاکستان از سوی شیعه رایتس واچ

سازمان جهانی دیده¬بان حقوق شیعیان حملات تروریستی در کویته پاکستان را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی دیده¬بان حقوق شیعیان حملات تروریستی در کویته پاکستان را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان، شیعه رایتس واچ، با صدور بیانیه¬ای، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی چند روز قبل علیه افراد بی گناه در شهر شیعه نشین کویته پاکستان، حکومت این کشور را مسئول حفاظت از جان غیرنظامیان در برابر اقدامات تروریستی سنی های تندرو دانست.

به گفته شیعه رایتس واچ این حمله تروریستی در بازار روزِ شهر کویته، بیش از 30 شهید و 70 مجروح برجای گذاشت، که همگان از شهروندان غیر نظامی بودند.

این سازمان حقوق بشری، با اشاره به تلاش های کشور پاکستان در مبارزه با تروریسم، این تلاش ها را ناکافی توصیف کرد و از مقامات پاکستان خواست تا به مسئولیت انسانی و حقوقی خود در قبال تامین امنیت جانی مردم مخصوصا شیعیان پاکستان، عمل کنند؛ چرا که نسل کشی هدفمند شیعیان، در پاکستان هم چنان ادامه دارد.

شیعه رایتس واچ همچنین جامعه جهانی را به مبارزه با جنایات وحشیانه و کشتار شیعیان در پاکستان و افغانستان فراخواند و اینگونه اقدامات علیه جامعه شیعی در کشورهای مختلف، مخصوصا خاورمیانه را نقض آشکار حقوق بشر و جنایت بشری توصیف کرد.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان در پایان بیانیه خود برای بازماندگان قربانیان صبر و برای مجروحان شفای عاجل را از خدای متعال خواستار شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا