جهان اسلام

مسلمان آزاده: تحریم کنندگان اجلاس اتحادیهبین المجالس مصالح جهان عرب و اسلام را در نظر بگیرند

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) از کشورهای عربی تحریم کننده نشست اجلاس اتحادیه بین المجالس خواست تا با در نظر گرفتن مصالح جهان عرب و اسلام در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) از کشورهای عربی تحریم کننده نشست اجلاس اتحادیه بین المجالس خواست تا با در نظر گرفتن مصالح جهان عرب و اسلام در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

در این بیانیه که شیعه ویوز نسخه ای از آن را دریافت نموده، سازمان مسلمان آزاده ضمن ابراز تاسف از تصمیم چهار کشور عربی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر مبنی بر تحریم یکصد و چهلمین مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس که قرار است در شهر دوحه قطر برگزار شود، از این کشورها خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر نمایند.

این بیانیه افزود: تصمیم این چهار کشور، در شرایطی گرفته شده است که بیش از هر زمان دیگری کشورهای عربی و اسلامی به اتحاد با یکدیگر نیاز دارند.

مسلمان آزاده با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی، خصوصا منطقه خاورمیانه ادامه داد: بحران های اقتصادی و اجتماعی به معضلی گسترده در میان ملت های خاورمیانه تبدیل شده اند و در چنین شرایطی شهروندان کشورهای خاورمیانه امید دارند که سران کشورهایشان به جای دامن زدن و تشدید بحران ها، راه حل هایی برای آنها یافته و به مقابله با این بحران ها بپردازند.

سازمان جهانی نفی خشونت در بیانیه خود از تمامی رهبران و سران کشورهای عربی و اسلامی خواست تا فرصت های دیدار و نشست های مشترک برای ایجاد رابطه و پر نمودن خلأهای به وجود آمده میان خود را غنیمت شمرده و با گفتگوهایی مثبت، به راه حل هایی قابل قبول دست یابند.

مسلمان آزاده همچنین در پایان این بیانیه، از کشورهای شرکت کننده در این مجمع درخواست نمود تا با تلاش های دیپلماتیک، کشورهای تحریم کننده را به تجدیدنظر تشویق نمایند و برای صلح بین طرف های متخاصم و نزدیک کردن آنان به یکدیگر بکوشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا