جهان اسلام

ادامه استفاده نیروهای امنیتی از مدارس به جای سنگر در جنوب شرق افغانستان

والی «غزنی» ضمن انتقاد از ادامه استقرار نیروهای امنیتی در مدارس این ولایت، خواستار خروج نظامیان افغانستانی از اماکن آموزشی شد.

نیروهای امنیتی افغانستان سال گذشته پس از وخامت وضعیت امنیتی در «غزنی» با استقرار در برخی مدارس این ولایت از اماکن آموزشی به عنوان سنگر استفاده کردند، اما با وجود تامین امنیت نسبی در این ولایت هنوز اماکن آموزشی را ترک نکرده‌اند.

«وحیدالله کلیمزی» والی غزنی نیز در جلسه‌ای با اشاره به این موضوع گفت: نیروهای امنیتی سال گذشته براساس ضرورت در مدارس مستقر شده بودند اما اکنون باید از اماکن آموزشی خارج شوند.

برخی از ساکنان منطقه «کشک» در مرکز غزنی نیز در دیدار با والی و مقامات امنیتی این ولایت خواستار خروج نظامیان افغان از مدارس این منطقه شدند.

در برخی دیگر از مدارس ولایت غزنی نیز از جمله دبیرستان «حیدرآباد» نیروهای امنیتی سنگر ایجاد کرده‌اند که مخالفت برخی ساکنان این مناطق را در پی داشته است.

«مجیب‌الرحمان انصار» رئیس وزارت آموزش پرورش ولایت غزنی در این باره به خبرگزاری های محلی گفت که با وجود وعده مقامات امنیتی مبنی بر خروج نیروهای امنیتی از مدارس تا دوم فروردین ماه سال جاری، نیروها هنوز مدارس را ترک نکرده‌اند.

وی خواستار خروج زودتر نیروهای امنیتی از مدارس شد و ادامه داد که مخالف استقرار نیروها در مدارس است.

از طرفی اما برخی نظامیان این کشور بر این باورند که حضور آنها در مدارس لازم است، پرا که احتمال حمله دوباره سنی های تندروی طالبان وجود دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا