جهان اسلام

ایران در رتبه 94 از 100کشور فقیر جهان

ایران رتبه 94 را در فهرست 100 کشور فقیر جهان در سال 2019 میلادی  دارد.

 

 ایران رتبه 94 را در فهرست 100 کشور فقیر جهان در سال 2019 میلادی  دارد.

سایت «NaijaQuest»  که اطلاعات کلی و عمومی دست اول را در سراسر جهان به کاربرانش ارائه می‌دهد، گزارشی تهیه کرده و بر اساس آن فهرستی به‌روز را از ۱۰۰ کشور فقیر جهان در اوایل سال ۲۰۱۹ ارائه نموده است.

این فهرست به‌روز شده‌ ی ۱۰۰ کشور فقیر جهان در لحظه است. 

به گزارش شیعه ویوز، به نقل از اتاق بازرگانی ایران، این رتبه‌بندی بر مبنای تولید ناخالص داخلی (GPD) و برابری قدرت خرید(PPP)  برای هر نفر در هر یک از این کشورهاست و با این شیوه می توان استاندارد حقیقی زندگی افراد در کشورهای خود را برآورد کرد.

بر اساس این گزارش، 100 کشور مذکور از پایین ترین استاندارهای زندگی برخوردارند که ایران در این رتبه بندی پایین تر از کشورهایی همچون «فیجی»، «مقدونیه»، «نامیبیا» و یا «اردن»، در رتبه 94 قرار گرفته است.

از سویی دیگر به گفته کارشناسان،  امروزه در بعضی از فقیرترین کشورهای جهان، افرادی ثروتمند هم وجود دارند که می‌توان آنان را میلیاردر تلقی کرد، اما در عوض، جمعیت کسانی که در آن کشورها در فقر زندگی می‌کنند بسیار بیشتر از جمعیت ثروتمندان است. کارشناسان اقتصادی معتقدند  یکی از دلایل عمده ی قرار گرفتن ایران در این رتبه، به سقوط ارزش ریال در برابر دیگر ارزهای خارجی بازمی گردد، تا جایی که حداقل حقوق یک کارگر در این کشور در حدودِ یک سومِ خط فقر اعلام شده است. 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا