جهان اسلام

هشدار سازمان ملل درباره گرسنگی و مرگ و میر کودکان در یمن

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد طی گزارش هشدار داد: یک نسل از کودکان یمنی ممکن است به سبب تداوم سوء تغذیه از دست بروند.

 

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد طی گزارش هشدار داد: یک نسل از کودکان یمنی ممکن است به سبب تداوم سوء تغذیه از دست بروند.

بر اساس این گزارش, جنگ چهار ساله یمن سبب جان باختن ده ها هزار نفر، فروپاشی اقتصاد و قرار گرفتن میلیون ها نفر در آستانه قحطی شده است.

سازمان ملل در ادامه تلاش خود برای اجرای یک آتش بس در این کشور و خارج شدن سربازان از الحدیده بود که مبدا ورودی اصلی واردات برای بیشتر مناطق یمن محسوب می شود و در ماه دسامبر بر سر این آتش بس توافق شد.

دسترسی به 51 هزار تن گندم ارسال شده از سوی سازمان ملل متحد و تجهیزات آسیاب هدف اصلی مذاکرات کنونی صلح یمن محسوب می شود.

«تراست املامبو» یک کارشناس در برنامه جهانی غذا، در باره این وضعیت گفت: در الحدیده، جایی که تخمین زده می شود حدود 70 درصد از جمعیت آن به سبب درگیری ها فرار کرده اند، در درازمدت، کودکانی که دچار سوءتغذیه شده اند برای مقاومت در مقابل بیماری ها دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی گفت: نخست، فکر می کنم ما شاهد از دست رفتن کودکانی خواهیم شد که دچار سوءتغذیه شدید هستند و در درازمدت، انتظار داریم بهره وری این کودکان تحت تاثیر قرارگیرد؛ زیرا این کودکان بدون بهره مندی از تغذیه مناسب رشد می کنند و بدنشان نمی تواند در مقابل بیماری مقاومت کند. 

املامبو در پایان گفت: این یک موضوع چالش زاست و مهم است که ما از این کودکان حفاظت کنیم.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا