جهان اسلام

شکست سازمان ملل در ایجاد گذرگاه انسانی الحدیده

سازمان ملل متحد به ناتوانی خود در ایجاد گذرگاه انسانی در شهر «الحدیده» واقع در غرب یمن در موعد مقرر اعتراف کرد.

 

سازمان ملل متحد به ناتوانی خود در ایجاد گذرگاه انسانی در شهر «الحدیده» واقع در غرب یمن در موعد مقرر اعتراف کرد.

دبیرخانه سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد: علی‌رغم هماهنگی‌های انجام‌شده در نخستین نشست کمیته نظارت  بر آتش‌بس در الحدیده که زیر نظر یک سازمان بین‌المللی فعالیت کرده و شامل نمایندگانی از طرفین درگیری می‌شود، گذرگاه انسانی تا اطلاع ثانوی، ایجاد نخواهد شد.

همچنین، پاتریک کامرت، رئیس کمیته نظارت بر آتش‌بش در نشست با نمایندگان نیروهای مردمی یمن، نسبت به از دست رفتن فرصت‌ها برای ایجاد اعتماد میان طرفین درگیری ابراز  تاسف کرد.

نمایندگان این نیروها نیز در نشست با رئیس کمیته نظارت بر آتش‌بس، گزارشی را در ارتباط با اقدامات انجام شده در چارچوب اجرای فاز اول استقرار مجدد نیروهای یمنی در بندر الحدیده ارائه دادند.

کامرت در این نشست تصریح کرد: اقدامات انجام شده تنها در شرایطی قابل اعتماد هستند که همه گروه‎ها از جمله سازمان ملل اجازه داشته باشند، عملیات استقرار مجدد را پیگیری کند.

نشست جدید کمیته نظارت بر ایجاد آتش‌بس در الحدیده دیشب به منظور بررسی اقدامات انجام‌شده در ارتباط با استقرار مجدد در بندر الحدیده و راه‌های نظارت بر آن  و هماهنگی‌های لازم برای تضمین آتش‌بس در این منطقه برگزار گشته و نتایج آن اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛  نظامیان مردمی یمن از جمعه‌شب(۷ دی‌ماه) اجرای مرحله نخست استقرار مجدد در بندر استراتژیک الحدیده را براساس توافقی که طی مذاکرات سوئد حاصل شد، آغاز کردند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا