جهان اسلام

خشم کاربران از هتاکی روزنامه‌ نگار لبنانی به قرآن

توهین «بادیه فحص»، روزنامه‌ نگار و نویسنده لبنانی به ساحت مقدس قرآن کریم با خشم و اعتراض گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

 

توهین «بادیه فحص»، روزنامه‌نگار و نویسنده لبنانی به ساحت مقدس قرآن کریم با خشم و اعتراض گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش شیعه ویوز، «بادیه فحص» با انتشار یک کلیپ تصویری در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده که تعالیم قرآن علت خشونت علیه زنان در برخی جوامع اسلامی است.

وی در ادامه اظهارات توهین‌آمیز خود مدعی شد که  با وجود پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی و عصر حقوق بشر، زنان هنوز در جهان اسلام و خصوصا در منطقه خاورمیانه به گفته او، به علت متون دینی از ظلم و ستم انسانی رنج می‌برند.

اظهارت این روزنامه‌نگار لبنانی با خشم و اعتراض گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و در همین راستا، «اسعد ابوخلیل»، تحلیلگر و استاد دانشگاه «سان فرانسیسکو» آمریکا در این زمینه نوشت: «جهل و نادانی و برخی القائات شرق‌شناسی در این کلیپ شگفت‌انگیز است».

وی در ادامه ضمن رد این ادعاها نوشت: «شما می‌گویید که متون اسلامی مسئول خشونت علیه زنان در جوامع ما است، این در حالی است که نسبت خشونت علیه زنان در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی، بیشتر از کشورهای اسلامی است، پس  با این اوصاف آیا قرآن مسئول خشونت علیه زنان در آمریکا است؟!»

این روزنامه‌نگار لبنانی در حالی مدعی خشونت علیه زنان در جوامع اسلامی به سبب تعالیم قرآن و متون اسلامی شده که در قرآن کریم بر حفظ حقوق و کرامت زنان تأکید شده و بنابر اذعان بسیاری از شرق‌شناسان منصف، زن از جایگاه والایی در تعالیم و آموزه‌های اسلام برخوردار است.

علاوه بر این، در مذهب تشیع جایگاه زن به عنوان مادر، همسر، خواهر و دختر به طور جداگانه تعریف گشته و حقوق بسیار دقیقی برای هرکدام تعریف شده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا