جهان اسلام

شکنجه بانوان شیعه بحرینی در زندان های آل خلیفه

دستکم 12 بانوی شیعه در زندان های آل‎خلیفه شکنجه می‌شوند.

 

دستکم 12 بانوی شیعه در زندان های آل‎خلیفه شکنجه می‌شوند.

«احمد الصفار» از فعالان حقوق بشر بحرین از حضور دستکم 12 بانوی شیعه در زندان های آل خلیفه خبر داد.

وی گفت: این 12 زن شیعه از سوء رفتار در زندان ها به شدت اعتراض دارند.

صفار افزود: تعدادی از بانوان از سال 2011 تاکنون به دلایل مختلف بازداشت و دادگاه علیه آنان حکم صادر کرده است.

وی تصریح کرد: زندانیان شیعه با شکنجه بدنی و روحی مواجه بوده و در حالی محاکمه شدند که هیچ اقدامی علیه شکنجه گران انجام نشده و هیچ دادگاهی نیز به شکایت زندانیان علیه این افراد نپرداخته است.

این فعال حقوق بشر اظهار داشت: زینب مکی به یکسال حبس و سلب تابعیت محکوم شد، تا اولین بانویی باشد که تابعیت وی سلب شده و هم اکنون این نگرانی وجود دارد که وی بازداشت و پس از تحمل حبس، از کشور اخراج شود.

صفار ادامه داد: امیره القشعمی نیز بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت به گونه ای که دست های وی به مدت 3 روز بسته بود و حتی در هنگام نماز نیز دستبند وی را باز نکردند.

این فعال شیعی خاطرنشان ساخت: این بانو با شکنجه روحی شدیدی مواجه و تهدید به قتل گشته و تهدید وی و خانواده اش سبب شده تا اعتراف های نوشته شده را امضا کند.

پیش از این نیز بارها سازمان های حقوق بشری از جمله شیعه رایتس واچ اعتراف های زندانیان و در نتیجه احکام دادگاه های بحرین، خصوصا در قبال فعالان شیعه را مردود دانسته بودند.

این سازمان ها مدارکی را نیز برای اثبات اخذ اعتراف تحت شکنجه ارائه کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و فعالان شیعی بحرین از زندان های آل خلیفه شده بودند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا