جهان اسلام

جمع آوری 100هزار دلار برای بازسازی یک مسجد تخریب شده در فلوریدا

مسلمانان ایالت فلوریدای آمریکا بیش از 100 هزار دلار برای کمک به بازسازی مسجدی که در طوفان تخریب شده بود، کمک رسانی کردند.

مسلمانان ایالت فلوریدای آمریکا بیش از 100 هزار دلار برای کمک به بازسازی مسجدی که در طوفان تخریب شده بود، کمک رسانی کردند.

یک گروه اسلامی در آمریکا اعلام کرد که موفق به جمع آوری بیش از 100 هزار دلار برای باسازی مرکز اسلامی و مدرسه، متعلق به جامعه اسلامی «ساحل کانتی» در فلوریدا شده که توسط طوفان مایکل خسارات زیادی به آن وارد شده بود.

حیبا رحیم، هماهنگ کننده منطقه ای شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در شمال غربی گفت: این احساس بسیار فوق العاده است که می بینیم مردم جامعه، که حتی اعتقادات دینی متفاوتی نیز دارند، برای ساخت یک مسجد و مدرسه مشارکت دارند.

گفته می شود مسجد مذکور در اکتبر سال گذشته در پی وقوع طوفان مایکل تخریب شده بود.

این شدیدترین طوفان در یک چهارم قرن گذشته در فلوریدا و سومین طوفان نیرومند در سرتاسر ایالات متحده بود که سواحل را در نوردیده و موج های بلند سبب از ریشه درآوردن درخت ها و وارد آوردن خسارات زیادی به مردم شد.

به گفته رحیم، قرار بود 50 هزار دلار برای ساخت مسجد جمع آوری کنند، اما موج کمک کنندگان دو برابر آن چیزی بود که پیش بینی کرده بود.

وی افزود: کمک های مالی جمع آوری شده به دو بخش تقسیم و برای ساخت مرکز اسلامی و مدرسه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

او همچنین گفت: از هم اکنون ساخت مدرسه آغاز شده تا بچه ها بتوانند به زودی سر کلاس ها برگردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا