جهان اسلام

ممنوع المنبری امام جماعتی در کویت به خاطر احترام نمودن مادر پیامبر اسلام

وزارت اسلامی کویت، امام جماعت مسجدی را به خاطر احترام به مادر رسول خدا صلی الله علیه و آله مورد ماخذه قرار داده و ممنوع المنبر نمود.

وزارت اسلامی کویت، امام جماعت مسجدی را به خاطر احترام به مادر رسول خدا صلی الله علیه و آله مورد ماخذه قرار داده و ممنوع المنبر نمود.
وزارت امور اسلامی کویت «شیخ فهد الکندری» امام جماعت مسجد «هشام بن عامر» را به دلیل آنچه اغراق در مدح حضرت رسول صلی الله علیه و آله نامید و به کار بردن عبارت «رضی الله عنها»  برای حضرت آمنه سلام الله علیها، مادر پیامبر گرامی اسلام ممنوع المنبر کرد.
به گزارش شیعه ویوز «الکندری» در این باره به روزنامه الرای کویت گفته: به دلیل مدح پیامبر صلی الله علیه و آله و گفتن عبارت «رضی الله عنها» درباره مادر مکرمه آن حضرت، برای من یک اطلاعیه فرستاده شد و سپس ممنوع المنبر شدم و دلیل آن را هم نمی دانم.
وی افزود: درباره جزئیات این موضوع پرس و جو کردم که گفتند در یکی از خطبه هایم در مدح پیامبر صلی الله علیه و آله اغراق کرده ام و من پاسخی ندادم».
این امام جماعت درباره گفتن عبارت رضی الله عنها برای مادر پیامبراکرم صلی الله علیه و آله نیز گفت: آنها گفته اند حضرت آمنه اسلام نیاورد اما قولی نزد جمهور علما مبنی بر نجات مردم آن دوره دارد و آن قول کسانی را در بر می گیرد که رسول خدا صلی الله علیه و آله در باره آنها فرموده اند رَحمهُ اللّهُ.
این امام جماعت مسجد درباره خطبه ای که باعث ممنوع المنبری اش شد، نیز اظهار کرد: در این خطبه ۳ بیت از قصیده «برده» بوصیری را به کار برده است که بیش از ۱۵۰ شرح بر آن نوشته شده و به ۷۰ زبان نیز ترجمه شده، در حالی که در هیچ یک آنها سخنی از اغراق و بزرگ نمایی به چشم نمی خورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا