جهان اسلام

سازمان جهانی نفی خشونت: مصر بازداشت معترضان مسالمت جو را متوقف کند

در پی بازداشت معترضان مسالمت جو از سوی دولت مصر سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد.

 

در پی بازداشت معترضان مسالمت جو از سوی دولت مصر سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز، این سازمان حقوق بشری ضمن محکوم نمودن این بازداشت ها در بیانیه خود آورده است:

سازمان جهانی نفی خشونت به اسنادی دست یافته است که بر اساس آن حکومت مصر طی چندین عملیات، شماری از معارضان سیاسی را که در میان آنها تعدادی زن نیز وجود دارند، بازداشت کرده است.

این سازمان حقوق بشری ادامه داد: این گونه اقدام ها مایه نگرانی است، لذا از حکومت مصر می خواهیم در برخورد با رأی و نظر معارضان و اصلاح طلبان از اِعمال سیاستی خشنو ایجاد ترس یا سرکوب خودداری کند.

حکومت مصر بیش از 40 تن فعال حقوق بشری و وکیل مدافعان برخی از زندانیان و فعالان اجتماعی را در چند هفته گذشته بازداشت کرده که 8 تن از آنها زن هستند و و از محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.

مسلمان آزاده افزود: بازداشت فعالان مدنی و منتقدان حکومت در مصر و همچنین به حاشیه راندن جریان های مختلف، علاوه بر نادیده گرفتن پیمان نهادهای حقوق بشری، نشان دهنده تزلزلی بزرگ در زمینه مدیریت قانونی امور این کشور و تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی مصر است.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) از حکومت مصر می خواهیم که تمام بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کند و راه حل های مبتنی بر گفتمان و تفاهم مسالمت آمیز را فراهم آورد تا این کشور را از پیامدهای ناخوشایند ناشی از تصمیمات سختگیرانه و حساب نشده ایمن سازد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا