جهان اسلام

سازمان عفو بین‌الملل: اخراج اجباری پناهجویان افغان از اروپا متوقف شود

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که وضعیت امنیتی افغانستان مناسب بازگشت پناهجویان افغان نبوده و لازم است که کشورهای اروپایی بویژه آلمان از اخراج اجباری پناهجویان افغان خودداری کنند.

 

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که وضعیت امنیتی افغانستان مناسب بازگشت پناهجویان افغان نبوده و لازم است که کشورهای اروپایی بویژه آلمان از اخراج اجباری پناهجویان افغان خودداری کنند.

در سالهای اخیر روند اخراج پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی بویژه آلمان به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است.

اخراج اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی در حالی افزایش یافته است که سال جاری خونین ترین سال برای تلفات غیرنظامیان در افغانستان اعلام شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی تصریح کرد که وضعیت امنیتی افغانستان برای اخراج پناهجویان از کشورهای اروپایی مناسب نیست و این کشورها از اخراج پناهجویان خودداری کنند.

این سازمان از سیاست‌های دولت آلمان درباره تشدید روند اخراج پناهجویان افغان از این کشور نیز انتقاد کرده است.

سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که اخراج اجباری پناهجویان افغان به افغانستان نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و باید از این اقدام ممانعت صورت گیرد.

در پی تشدید ناامنی ها در افغانستان در چند سال اخیر هزاران پناهجوی افغان راهی اروپا شدند که بیشتر آنها نیز در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند.

میزان پذیرش پناهندگی پناهجویان افغان در سالهای اخیر در حالی به شدت کاهش یافته که سازمان ملل سال گذشته این کشور را به دلیل تشدید ناامنی‌ها در فهرست کشورهای «درگیر جنگ» قرار داد.

گروه بین‌المللی بحران در گزارش اخیرش میزان تلفات غیرنظامیان در افغانستان را بیشتر از آمار تلفات جنگ سوریه اعلام کرد.

اخیرا سازمان ملل نیز شماری از کشورهای اروپایی را به دلیل تشدید اخراج اجباری پناهجویان افغان در زمانی که تلفات غیرنظامیان در بالاترین سطح قرار دارد به نقض قوانین بین‌الملل متهم کرده است.

با این حال، برخی از نهادهای حامی پناهجویان در اروپا اخراج اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی را مغایر با ارزش‌های انسانی دانسته و وضعیت امنیتی و اجتماعی در افغانستان را نامساعد می‌دانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا