جهان اسلام

حضور میلیونی شیعیان ایرانی در زیارت میلیونی اربعین حسینی

در حدود دو میلیون زائر حسینی از ایران در مراسم اربعین شرکت نمودند.

 

در حدود دو میلیون زائر حسینی از ایران در مراسم اربعین شرکت نمودند.

در حالی که مسئولان ایران از ورود یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق برای شرکت در پیاده روی اربعین خبر می دهند، سازمان گذرگاه های مرزی این کشور شمار زائران خارجی ورودی را تنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سومریه نیوز، «کاظم العقابی»، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان اعلام کرد که 6 روز در گذرگاه های مرزی حضور یافته تا مسائل و ورود روان زائران را دنبال کند.

به گفته العقابی، مجموع زائران خارجی ورودی به خاک عراق برای شرکت در زیارت میلیونی اربعین حسینی، در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده جایی که از گذرگاه مرزی «مهران» به تنهایی نزدیک به یک میلیون زائر و از گذرگاه های «شلمچه» و «چذابه» نیز به ترتیب نزدیک به ۴۵۰ هزار و ۲۲۰ هزار زائر وارد خاک این کشور شدند.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق ضمن تاکید بر این که همگان از پلیس گردشگری گرفته تا استانداران، مسئولان امنیتی و غیره در تامین امنیت زائران اربعین حسینی مشارکت داشتند، اعلام کرد که قیمت روادید ورود به کشورش ۴۰ دلار است و در نتیجه درآمد حاصل از ورود زائران نزدیک به ۸۰ میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که «شهریار حیدری» مدیر کل امور مرزی وزارت کشور ایران، اعلام کرده که شمار زائران ایرانی اربعین حسینی از مرز دو میلیون نفر گذشته و اکثر آنها از مرز مهران به خاک عراق رفته اند.

وی همچنین افزود که بسیاری از زائران اربعین نیز به ایران بازگشته اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا