جهان اسلام

تقویت کمربند امنیتی بغداد و کربلای معلی

در آستانه اربعین حسینی کمربند امنیتی بغداد و کربلای معلی تقویت شد.

 

در آستانه اربعین حسینی کمربند امنیتی بغداد و کربلای معلی تقویت شد.

با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی و تامین امنیت هرچه بیشتر زیارت میلیونی اربعین حسینی، نیروهای امنیتی و مدافعان از عتبات و مقدسات عراق، بطور گسترده در مناطق مختلف بغداد و شرق الانبار در مجاورت استان های کربلای معلی  و نجف اشرف مستقر شدند.

نیروهای مدافع از عتبات و مقدسات عراق (الحشدالشعبی) در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای امنیتی و تعدادی از نیروهای الحشدالشعبی در راستای تامین امنیت هرچه بیشتر زیارت اربعین امام حسین علیه السلام وظیفه تامین راه ارتباطی میان استان های بغداد و الانبار را برعهده گرفتند.

همچنین این نیروها برای جلوگیری از هر گونه اختلال امنیتی در منطقه کمربندی بغداد و شرق الانبار چندین عملیات تحقیق و بازرسی را انجام دادند.

در خبری دیگر، چهار هزار تن از این نیروها در فعالیت هایی غیر نظامی به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خواهند پرداخت.

زیارت میلیونی اربعین حسین در عراق یکی از سنت های دیرینه شیعیان و عاشقان حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام است و که علی رغم مشکلات و دسیسه های مختلف مخالفان با تعظیم شعائر اهل بیت علیهم السلام، هر سال پر شور تر از سال گذشته برگزار شده است.

در این مراسم که به مناسبت چهلمین روز از شهادت سید الشهدا علیه السلام برگزار می شود، شیعیان عراق از شهرهای مختلف و شیعیان دیگر از نقاط مختلف دنیا خود را به شهر مقدس کربلا می رسانند.

شایان ذکر است، در سال های گذشته تعداد این شیعیان علی رغم حملات تروریستی سنی های تندرو، به ده ها میلیون نفر رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا