جهان اسلام

بدهی سنگین عربستان سعودی به دلیل جنگ علیه یمن

برخی رسانه ها از بدهی سنگین عربستان سعودی به دلیل حمله به یمن خبر دادند.

 

برخی رسانه ها از بدهی سنگین عربستان سعودی به دلیل حمله به یمن خبر دادند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از یورو نیوز، هزینه سنگین حمله ائتلاف سعودی به یمن به سرکردگی عربستان سعودی ـ که حدود 6 میلیارد دلار در ماه برآورد شده است ـ علت اصلی درخواست های مکرر عربستان برای وام است.

بر اساس این گزارش، مرکز مطالعات و تحقیقات «ای اچ اس مارکتس» انگلیس در گزارش هفته گذشته خود حجم هزینه های دفاعی پیش بینی شده برای عربستان سعودی در سال آینده را حدود 100 میلیارد دلار برآورد کرده است.

روزنامه تایمز چاپ لندن نیز هزینه حمله ائتلاف سعودی به یمن را از ابتدا حدود 250 میلیارد دلار برآورد کرده است؛ این در حالی است که درآمد پیش بینی شده عربستان سعودی از فروش نفت حدود 161 میلیارد دلار است.

به عقیده نویسنده این گزارش، همه این پیش بینی ها به این معناست که عربستان سعودی با توجه به حجم بسیار بالای هزینه برای خرید اسلحه به خصوص سامانه دفاع موشکی پاتریوت برای دفع حمله های موشکی، به وام های بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که جنگی خانمان سوز و بی نتیجه در پی حمله ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در یمن در فروردین 1394 شکل گرفته و همچنان ادامه دارد که علاوه بر ویران ساختن این کشور و آواره نمودن تعداد زیادی از شهروندان، جان ده ها هزار تن را گرفته و یا مجروح ساخته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا