جهان اسلام

به دنبال داد زدن بر سر مهاجران عراقی؛ بغداد سفیر خود در تهران را تغییر داد

وزارت خارجه عراق سفیر جدید این کشور در ایران را منصوب کرد تا جای سفیر قبلی را بگیرد که به دلیل فریاد کشیدن بر سر مهاجران عراقی احضار شده بود.

 

وزارت خارجه عراق سفیر جدید این کشور در ایران را منصوب کرد تا جای سفیر قبلی را بگیرد که به دلیل فریاد کشیدن بر سر مهاجران عراقی احضار شده بود.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سومریه نیوز، «احمد محجوب»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که «سعد جواد قندیل» به جای «راجح الموسوی» به عنوان سفیر جدید این کشور در ایران منصوب شده است.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق چهارشنبه گذشته نیز به برخورد سفیر خود در تهران در قبال شهروندان این کشور واکنش نشان داده و وی را به بغداد احضار کرده بود.

محجوب در بیانیه ای ضمن اعلام این که وزارت خارجه عراق بابت رفتار غیرمسئولانه سفیر این کشور در تهران با اتباع خود متاسف است، تاکید کرد که «ابراهیم الجعفری»، وزیر خارجه بی درنگ دستور بازگشت سفیر به بغداد را صادر کرده و تحقیقات در رابطه با این مسئله نیز در حال اجرا بوده و تمامی مراحل لازم انجام خواهد شد.

وزارت خارجه عراق ضمن تاکید بر این که تمامی ماموریت های دیپلماتیک خارج از کشور به منظور خدمت و کمک رسانی به شهروندان صورت می گیرد، خاطر نشان ساخت که سفارتخانه این کشور در تهران خانه ای برای تمامی شهروندان عراقی است.

یادآور می شود که الموسوی در یک کنفرانس خبری در تهران، بر سر مهاجران عراقی فریاد کشیده بود که ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی پخش شد و ناخشنودی بسیاری از شهروندان کشورش و احضار وی به بغداد را در پی داشت.

در حالی که در این ویدیو، مهاجران عراقی در حال طرح مسائلی از قبیل کمبود آب و برق، فساد گسترده و بیکاری بودند که گریبانگیر کشورشان است، به دنبال انتشار آن کاربران شبکه های اجتماعی از دولت درخواست کردند که الموسوی را برای نوع برخوردش بازخواست کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا