جهان اسلام

ممنوعیت ورود هیئت های سیاسی به کربلا/ارائه خدمات بهداشتی به عزاداران حسینی

استاندار کربلای معلی از ممنوعیت ورود سیاستمداران اين كشور در قالب کاروان‌ها و هیئت‌های سیاسی به این استان در ایام عزاداری تاسوعا و عاشوراي حسيني خبرداد.

 

استاندار کربلای معلی از ممنوعیت ورود سیاستمداران اين كشور در قالب کاروان‌ها و هیئت‌های سیاسی به این استان در ایام عزاداری تاسوعا و عاشوراي حسيني خبرداد.

با افزایش تعداد زائران حسینی از داخل و خارج عراق به منظور زیارت مرقد مطهر سید الشهدا علیه السلام و ابوالفضل العباس علیه السلام، «عقیل طریحی» استاندار کربلای معلی اعلام کرد: هرگونه سوءاستفاده سیاسی از زیارت حسینی ممنوع است.

وی با بیان این که ما خواستار ایجاد امنیت و اطمینان در میان زائران و اهالی شهر مقدس کربلا که قلب‌هایشان پیش از خانه‎هایشان به روی زائران گشوده شده، هستیم، نسبت به هرگونه سوءاستفاده از زیارت تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهداف سیاسی هشدار داد.

طریحی در ادامه از ممنوعیت ورود هیئت‌های سیاسی به کربلای معلی خبرداد و تصریح کرد: شخصیت‎های سیاسی می‎توانند تنها با یک اتومبیل و بدون اسلحه وارد این شهر شوند.

همچنین «صباح نور هادی» مدیرکل اداره بهداشت کربلای معلی از استقرار ۹۲ خودروی امداد، ۲۷ تیم پزشکی و ۲۳ گروه بهداشتی برای ارائه خدمات به زائران حسینی، خبرداد.

وی در ادامه تصریح کرد: هفت بیمارستان دولتی، بیمارستان‎های وابسته به آستان مقدس حسینی، سالن‎های اورژانس در مراکز بهداشتی آماده خدمت‌رسانی به زوار هستند و به داروها و ملزومات پزشکی مجهز شده‌اند.

همچنین، منابع خبری از بسته شدن  دو راه اصلی منتهی به مرکز شهر مقدس کربلا به روی خودرها از بعد از ظهر روز گذشته (۲۶ شهریورماه) خبردادند. 

این اقدام در راستای طرح امنیتی پلیس شهر مقدس کربلا برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا