جهان اسلام

۷ حمله به نمادهای عاشورایی در ۲۴ ساعت گذشته در بحرین

نظامیان حکومتی بحرین در طول ۲۴ ساعت گذشته به نمادهای عاشورایی در ۷ منطقه بحرین حمله نموده و پرچم‎های سیاه عزای حسینی را پایین کشیدند.

 

نظامیان حکومتی بحرین در طول ۲۴ ساعت گذشته به نمادهای عاشورایی در ۷ منطقه بحرین حمله نموده و پرچم‎های سیاه عزای حسینی را پایین کشیدند.

به گفته فعالان بحرینی، جزیره سترة، ابوصیبع، شاخورة، کرزکان، سار، دراز و بلاد قدیم از جمله مناطقی هستند که در طول ۲۴ ساعت گذشته، صحنه حملات نیروهای حکومت بحرین به نمادهای عزاداری و عاشورایی بودند.

در همین رابطه، نهادهای حقوقی با اشاره به این که هدف قراردادن آزادی‌های دینی در هر کشوری بازتاب‎های منفی به دنبال دارد، تصریح کردند: این حملات که دائما تکرار می‎شود به مثابه نقض حقوق بشر در اقامه شعائر دینی است که در ماده ۱۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۲۲ قانون داخلی بحرین به آن اذعان شده است.

«سلمان بن هندی» استاندار المحرق نیز، بررسی تابلوها و پارچه‌نوشته‌ها و مضامین آنها پیش از نصب در حسینیه‌ها و تکایا و عدم ایراد خطبه‎های دینی را شرط برپایی عزاداری حسینی در این اماکن اعلام کرده است.

وی اظهار گفته که در دیدار با رؤسای هیئات از آن‌ها  برای همکاری در ایجاد نظم و ممانعت از هر عمل به گفته او خلاف قانون در داخل حسینیه‎ها و تکایا و یا سردادن شعارهای خاص در موکب‎های حسینی تعهد گرفته است.

این مقام بحرینی مدعی شده است که در برخی خطبه ها سخنان سیاسی گفته شده و یا شعارهای سیاسی داده می شود.

این در حالی است که بحرین به شدت در حال سرکوب شیعیانی است که در حال عزاداری بوده و یا حقوق اجتماعی خود را به عنوان شهروندان بحرین مطالبه می کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا