جهان اسلام

برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف جهان

مراسم «شیر خوارگان حسینی» پر شورتر از سال های گذشته، در نقاط مختلف جهان برگزار شد.

 

مراسم «شیر خوارگان حسینی» پر شورتر از سال های گذشته، در نقاط مختلف جهان برگزار شد.

مانند سال های گذشته، در اولین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور صدها هزار تن از مادران به همراه کودکان شیرخوار خود، در نقاط مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز، در این مراسم پر شور، مادران با پوشاندن لباس های اهدایی شامل تن پوش، روسری سبز و پیشانی بند یا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف، بر خردسالان خود؛ به عزای شهید 6 ماهه کربلا، حضرت «علی اصغر علیه السلام» نشستند.

در این مراسم با شکوه، ذاکرین «اهل بیت علیهم السلام» به ذکر مصیبت پرداخته و مادران در حالی که شیرخوارگان خود را بر روی دست گرفته بودند، با قرائت نذرنامه‌ای فرزندشان را برای یاری رساندن به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نذر کردند.

شایان ذکر است، این مراسم که توسط یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی به نام «مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام» پایه گذاری شده، در سال 1382  تنها در یک نقطه برگزار شده بود و سال پیش در 4500 نقطه از 42 کشور جهان برگزار گشت.

امسال نیز این سنت نوپای تازه تاسیس به همت و تلاش دست اندرکاران «مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام» بیش از پیش رشد نموده و در 5300 نقطه مختلف از 43 کشور جهان برگزار گردید تا فریاد مظلومیت سید الشهدا علیه السلام را از این طریق به گوش جهانیان برساند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا