جهان اسلام

فراخوان سازمان جهانی مسلمان آزاده برای اعلام شهر بصره به عنوان منطقه فاجعه زده و مخروب

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) از مقامات حکومتی عراق خواست تا شهر بصره را منطقه فاجعه زده و مخروب اعلام کنند.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) از مقامات حکومتی عراق خواست تا شهر بصره را منطقه فاجعه زده و مخروب اعلام کنند.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده:

هزاران تن از شهروندان شهر نفت خیز بصره در جنوب کشور عراق در نتیجه آلودگی آب به وبا دچار شده اند و این در حالی است که دولت به جای حل این مشکل و تامین سلامت شهروندان، مشغول سرکوب معترضان است .

مسلمان آزاده ادامه داد: این سازمان، آخرین اوضاع بیماران را رصد نموده و اخبار صادر شده از برخی از مراکز بهداشتی و زیست محیطی را که بارها در این مورد و دیگر موارد هشدار داده اند، ثبت نموده ایم.

این سازمان همچنین برخی فعالیت های محدود مسئولان حکومتی در این باره را رصد نموده، فعالیت هایی که به گفته این سازمان حقوق بشری هیچ ثمره ای برای مردم مظلوم بصره نداشته و آنها همچنان با خطر افزایش آلودگی ها مواجه هستند .

مسلمان آزاده ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان حکومتی وعده های بی شماری به مردم داده اند، حال آنکه به شدت در حال سرکوب معترضانی هستند که تنها خواسته آنها فراهم نمودن ساده ترین خدمات شهری برای ادامه زندگی در شهر نفت خیز بصره است.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود از مقامات عراقی خواست بحران انسانی به وجود آمده در شهر بصره را با جدیت تمام پیگیری نموده و ضمن اعلام این شهر به عنوان منطقه ای فاجعه زده، از سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم دست کشیده و به وظائف خود در باره رسیدگی به امور جامعه پایبند باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا