جهان اسلام

محاکمه ۱۳ شهروند بحرینی دردادگاه های آل خلیفه

دادستانی بحرین از محاکمه 13 شهروند این کشور خبر داد.

 

دادستانی بحرین از محاکمه 13 شهروند این کشور خبر داد.

دادستانی بحرین طی بیانیه ای اعلام کرده است که پرونده 13 شهروند این کشور را به اتهام آنچه فعالیت های تروریستی خوانده، پس از تکمیل به دادگاه فرستاده است.

این شهروندان شیعه متهم هستند که در یکی از تشکل های مردمی این کشور که حکومت بحرین فعالیت آن را ممنوع اعلاک کرده فعالیت داشته اند.

بر اساس این بیانیه، 6 نفر از متهمان هم اکنون در بازداشت به سر می برند و 7 تن دیگر هنوز دستگیر نشده اند.

دادستانی بحرین در ادامه بیانیه خود مدعی شده که این افراد متهم به تاسیس گروه تروریستی، اقدمات خلاف قانون، کمک مالی به تروریسم و برهم زدن امنیت و نظم عمومی هستند.

این بیانیه در حابلی صادر می شود که حکومت بحرین، اغلب فعالان حقوق بشری این کشور و نیز مخالفان خود را به اتهام فعالیت های تروریستی روانه زندان می کند.

به گفته فعالان حقوق بشری، بحرین مخالفان خود را ـ که عموما متشکل از شیعیان هستند ـ پس از بازداشت تحت شکنجه های سنگین قرار داده و پس از گرفتن اعتراف، آنها را روانه دادگاهی فرمایشی و یا دادگاه های نظامی می نماید.

تاکنون سازمان های حقوق بشری مختلفی از جمله شیعه رایتس واچ، اقدامات سرکوب گرایانه حکومت بحرین بر ضد مردم این کشور خصوصا شیعیان را محکوم نموده و از حاکمان بحرین خواسته اند تا برخوردی صلح آمیز با مخالفان خود داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا