جهان اسلام

روند سیاسی در عراق، یک مبادله تجاری بین احزاب است

مدیر روابط عمومی دفتر مرحعیت شیعه، روند سیاسی حاکم بر عراق را بر پایه داد و ستد تجاری و تبادل منافع بین احزاب و جناح ها توصیف کرد.

 

مدیر روابط عمومی دفتر مرحعیت شیعه، روند سیاسی حاکم بر عراق را بر پایه داد و ستد تجاری و تبادل منافع بین احزاب و جناح ها توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، وی در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر شیرازی، فرزند مرجع راحل و حجت الاسلام والمسلمین شیخ جلال معاش، مدیر دفتر مرجعیت شیعه در کشور لبنان، روند سیاسی حاکم بر کشور عراق را مورد بررسی قرار داد.

سید عارف نصرالله، در بخشی از سخنان خود فراز و نشیب های سیاسی و حالت انتظار کشور عراق برای تشکیل دولت جدید را دلیل برهم خوردن ثبات زندگی و امنیت ملت عراق دانست و گفت: این مشکلات مانع ارائه خدمات ابتدایی همچون تأمین برق کشور از سوی مسئولان امر شده است.

وی تأکید کرد: شهروندان عراقی به شدت از بی عدالتی و محرومیت در رنج هستند و به خاطر درگیری های سیاسی بر سر قدرت و به دست آوردن امتیازات و منافع شخصی و حزبی، چیزی جز وعده های دروغین نصیب آنان نشده است.

نصر الله افزود: منافع کشور عراق آخرین چیزی است که امروزه سیاستمداران عراقی به آن اهمیت می دهند، چراکه دغدغه آنها تنها در به دست آوردن پست های دولتی، مزایا، حقوق ها و منافع شخصی و حزبی خلاصه می شود، حتی اگر رسیدن به این خواسته ها به زیان مردم باشد.

مدیر مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی مدظله، در پایان سخنانش بر ضرورت اقدام فوری و مداخله مراجع معظم تقلید و رهبران دینی برای بهبود وضعیت موجود و جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع تأکید کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا