جهان اسلام

انجام 185 عمل جراحی رایگان توسط بیمارستان وابسته به آستان مقدس حسینی

بیمارستان امام زین العابدین علیه السلام وابسته به آستان مقدس حسینی از انجام 185 عمل جراحی رایگان در سه ماه گذشته خبر داد.

 

بیمارستان امام زین العابدین علیه السلام وابسته به آستان مقدس حسینی از انجام 185 عمل جراحی رایگان در سه ماه گذشته خبر داد.

«مصطفی الموسوی» مسئول روابط عمومی بیمارستان امام زین العابدین علیه السلام در این باره گفت: این بیمارستان در ماه های رجب، شعبان و رمضان، 185 عمل جراحی رایگان را به مبلغ بیش از 481 میلیون دینار عراقی انجام داد.

وی افزود: عمل های جراحی مختلفی نظیر جراحی باز قلب برای کودکان و بزرگسالان، عمل جراحی ستون فقرات، انواع زایمان و چندین عمل سنگین دیگر در این مدت انجام شده است.

الموسوی تصریح کرد که این بیمارستان دارای کادر پزشکی بسیار ماهر و امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته است.

«کرار محمد» ناظر تجهيزات مهندسی ـ پزشکی بیمارستان نیز از مجهز شدن این بیمارستان به دستگاه نوین سنگ شکن کلیه با فناوری های پیشرفته خبر داد.

وی گفت: این دستگاه ساخت آلمان است و پیشرفته ترین دستگاه سنگ شکن کلیه در عراق به شمار می رود.

کرار افزود: این دستگاه از دقت بالایی برخوردار است؛ به طوری که می تواند در یک جلسه چند ساعته بدون هیچگونه عوارضی تمامی سنگهای کلیه را منهدم نماید.

ناظر تجهیزات مهندسی پزشکی بیمارستان امام زین العابدین علیه السلام ادامه داد: بیش از چهل عمل سنگ شکن تنها از طریق این دستگاه صورت گرفته و می توان در یک جلسه کار سنگ شکنی کلیه را با آن به اتمام رساند.

وی ضمن تقدیر از تلاش مدیریت این بیمارستان برای مجهز نمودن آن به امکانات پزشکی و فنی روز، گفت: سرعت و دقت این دستگاه سبب می شود که امکان درمان بیماران کلیوی بیشتری، در مدت کم فراهم گردد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا