جهان اسلام

گزارش ماهانه سازمان دیده‌بان حقوق شیعیان از اقدامات شیعه ستیزانه در ماه گذشته میلادی

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) گزارش ماهانه خود از اقدامات علیه شیعیان را صادر کرد.

 

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) گزارش ماهانه خود از اقدامات علیه شیعیان را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، علی رغم فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اقدامات شیعه ستیزانه‌ی برخی از حکومت‌ها و گروه‌های افراطی و تندرو علیه شیعیان ادامه دارد.

در گزارش ماهانه‌ی منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی شیعه رایتس واچ آمده است: در ماه می میلادی، مسلمانان شیعه به طور خاص در کشورهای بحرین، عراق، آفریقای جنوبی و نیجریه با انواع خشونت‌ها روبرو بوده‌اند.

این سازمان حقوق بشری که وضعیت شیعیان در سطح جهان را رصد می‌کند، افزود: علی رغم فرارسیدن ماه رمضان و با کمال تاسف 412 مورد شیعه ستیزی در این کشورها گزارش شده که همه آن‌ها تنها به دلیل هویت دینی این شیعیان بوده است.

شیعه رایتس واچ ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد شیعه ستیزی در 5 سال گذشته، و برپایی آیین‌های مذهبی مختلف و تجمع‌های گوناگون در ماه مبارک رمضان، خطر حملات شیعه ستیزانه توسط سنی‌های تندرو و برخی حکومت‌ها به شیعیان تا پایان ماه رمضان وجود دارد.

این گزارش در ادامه افزود: اقدامات ضد شیعی حکومت‌ها نشان از تصمیمات تبعیض آمیز آن‌ها علیه شیعیان دارد و شکاف‌های اجتماعی این کشورها با چنین اقداماتی افزایش می‌یابد.

شیعیه رایتس واچ در پایان گزارش خود، با وجود نزدیکی عید فطر و حملات عناصر تروریستی به تجمع‌های شیعیان در عید فطر سال‌های گذشته، افزود: از حکومت‌ها توقع می‌رود که تمهیدات لازم را برای حفظ جان شیعیان در نظر بگیرند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا