جهان اسلام

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا خواستار شد؛ معافیت دانش‌ آموزان و دانشجویان مسلمان از درس‌های منافی دین و اخلاق

حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی مدظله در اروپا، خواستار معافیت دانش آموزان و دانشجویان مسلمان ساکن انگلیس از درس های منافی دین و اخلاق شد.

 

حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی مدظله در اروپا، خواستار معافیت دانش آموزان و دانشجویان مسلمان ساکن انگلیس از درس های منافی دین و اخلاق شد.

وی که در مراسم بیست و پنجمین سالروز تاسیس شورای علمای لندن شرکت کرده بود، طی سخنانی گفت: باید از وزارت آموزش و پرورش انگلیس بخواهیم دانش آموزان و دانشجویان مسلمان از درس های منافی دین و اخلاق معاف شوند. 

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مطمئنا این خواسته را می پذیرد و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد، زیرا محافظت از فرزندان مسلمان را وظیفه خود می دانیم.

حجت الاسلام کشمیری افزود: شواری علما باید توجه ویژه به جوانان داشته باشند، زیرا این قشر مهم بر اثر تبلیغات مغرضانه و دروغ پراکنی در حال دور شدن از دین هستند و باید جوانان را با ادله های قرآنی و روایی آشنا کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف علمای شیعه حل اختلافات خانوادگی است که متاسفانه این اختلافات به دلیل ناآشنایی زوجین به حقوق خود رو به افزایش است.

حجت الاسلام کشمیری ادامه داد: بر اساس این ناآگاهی شاهد افزایش طلاق و نابودی خانواده ها و قربانی شدن فرزندان هستیم و در این راستا باید جلسات ماهانه در مراکز مختلف برگزار شود تا این مشکل حل شود.

وی همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ محبت و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان تأکید کرد و با استناد به آیاتی از قرآن مجید، خواستار دوری از فتنه ها شد.

حجت الاسلام کشمیری در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: شعائر حسینی سبب تولید امتی منظم و پایبند به دین و عقیده و وظایف دینی منسجم با اهداف حسینی می شود و همه باید بدانند که همه جهانیان به شعائر حسینی با احترام می نگرند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا