جهان اسلام

لغو تابعیت ۱۱۵ شهروند بحرینی و محکومیت آنها به حبس ابد و زندان

نظام حاکم در بحرین ضمن محکوم کردن ده ها شهروند این کشور به حبس ابد و زندان به اتهام تروریسم، تابعیت آنها را نیز لغو کرد.

 

نظام حاکم در بحرین ضمن محکوم کردن ده ها شهروند این کشور به حبس ابد و زندان به اتهام تروریسم، تابعیت آنها را نیز لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (BNA)، «حمد شاهین»، دادستان کل و سرپرست دادستانی جرایم تروریستی این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که شعبه چهارم دادگاه عالی کیفری حکم خود را در آن چه «پرونده تشکیل یک گروه تروریستی غیر قانونی به نام گردان های ذوالفقار» خواند، صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، دادستان کل بحرین در این باره تاکید کرد که در پرونده مذکور در مجموع ۱۳۸ نفر به سازماندهی و مدیریت یک گروه تروریستی غیر قانونی، رهبری و عضویت در این گروه با اطلاع از اهداف تروریستی آن، انجام ‌چندین انفجار، در اختیار داشتن مواد منفجره، آموزش استفاده از اسلحه و مواد منفجره، اقدام به قتل نیروهای پلیس و حمله به آنها با اهداف تروریستی، جاسازی اشیای شبیه مواد منفجره در اماکن عمومی، جاسوسی برای یک کشور خارجی و ارتباط با عناصر آن با هدف انجام عملیات خصمانه علیه این کشور، برگزاری تجمع، شورش، در اختیار داشتن مواد قابل اشتغال و تخریب اموال متعلق به دیگران متهم بودند.

به گفته شاهین، دادگاه عالی کیفری بحرین تنها ۲۳ متهم این پرونده را تبرئه کرده در حالی که حکم لغو تابعیت و حبس ابد و زندان ۱۱۵ متهم دیگر شامل حبس ابد برای ۵۳ تن، ۱۵ سال زندان برای 3 تن، ۱۰ سال زندان برای یک تن، 7 سال زندان برای 15 تن، 5 سال زندان برای ۳۷ تن و 3 سال زندان برای 6 تن دیگر صادر کرده و دستور داده اموال ثبت شده از آنها نیز مصادره شود.

این احکام سنگین در حالی صادر شده که سازمان های حقوق بشری مختلفی از جمله عفو بین الملل و شیعه رایتس واچ، بارها این گونه بازداشت ها، دادگاه ها و احکام آنها را محکوم کرده اند. 

این سازمان های حقوق بشری می گویند، بازداشت ها در بحرین ریشه فرقه ای و یا سیاسی داشته و دادگاه های فرمایشی احکامی را صادر می کنند که اساس آنها اعترافات گرفته شده تحت شکنجه است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا