جهان اسلام

مشارکت 650 موکب و هیئت خدماتی در ایام زیارتی نیمه شعبان

 650 موکب خدماتی در بخش شعائر و مواکب حسینی برای خدمت به زائران سید الشهدا علیه السلام در ایام نیمه شعبان ثبت نام کرده اند. 

 

 650 موکب خدماتی در بخش شعائر و مواکب حسینی برای خدمت به زائران سید الشهدا علیه السلام در ایام نیمه شعبان ثبت نام کرده اند. 

ریاض نعمه سلمان رئیس بخش شعائر و مواکب حسینی در این باره گفت: بخش ما با همکاری اداره پلیس شهر مقدس کربلا، مراحل ثبت نام قانونی افراد حاضر در این موکب ها به سرعت بع اتمام رسانده و همه مواکب به لحاظ بهداشتی و امنیتی مورد تایید هستند. 

وی با اشاره جایگاه زیارت حسین علیه السلام خصوصل در نیمه شعبان افزود: موکب های مجاز خدماتی که تعداد شان به 650 عدد میرسد و هم اکنون در نقاط مختلف استان کربلای معلی استقرار یافته و مشغول ارائه خدمات گوناگون از قبیل محل استراحت، انواع اغذیه، شربت و شیرینی و آب آشامیدنی به زوار می باشند.

ریاض نعمه سلمان ادامه داد: دو آستان مقدس حسینی و عباسی با استفاده از ماشین آلات خدماتی خود به موکب و هیئات برپا شده آب آشامیدنی سالم ارائه نموده و سرویس های خدماتی این مواکب را پشتیبانی می نمایند. 

شایان ذکر است زیارت امام حسین علیه السلام در نیمه شعبان که مصادف با ولادت منجی بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه می باشد، یکی از بزرگترین تجمعات بشری نزد شیعیان در کربلای معلی بعد از زیارت اربعین حسینی محسوب می شود که در آن میلیونها تن مشارکت دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا