جهان اسلام

محکوميت کشتار شيعيان يمني از سوي سازمان جهاني مسلمان آزاده

«سازمان جهاني نفي خشونت» (مسلمان آزاده) طي بيانيه اي کشتار شيعيان يمني توسط ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي را محکوم کرد.

 

«سازمان جهاني نفي خشونت» (مسلمان آزاده) طي بيانيه اي کشتار شيعيان يمني توسط ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي را محکوم کرد.

در اين بيانيه که نسخه اي از آن به دست خبرگزاري شيعه ويوز رسيده، آمده است:

متاسفانه خبرهاي کشتار بي رحمانه شيعيان کشور يمن توسط ائتلاف سعودي به رهبري عربستان، دريافت مي شود.

کشتاري که غير نظاميان حاضر در مراسم عروسي را هدف قرار داد و ده ها تن از مسلمانان بي گناه را به خاک و خون کشيد.

 اين بيانيه افزود: به گفته منابع ميداني، به هنگام نيمه شب، مراسم عروسي در منزلي در منطقه «بني قيس» در استان «حجه»، از سوي جنگنده هاي ائتلاف عربي مورد هجوم و بمباران قرار گرفت که دست کم 20 تن شهيد و بيش از 40 تن ديگر را مجروح کرد، که بسياري از آنان زنان و کودکان بودند.

اين سازمان بين المللي حقوق بشري به نقل از منابع خود ادامه:  شدت بمباران و تخريب اين منزل به گونه اي است که هنوز اجسادي ديگر نيز زير آوار مانده اند و خارج کردن آن ها با وضعيت فعلي با مشکلاتي روبه رو ست.

مسلمان آزاده، در اين بيانيه اعمال غير انساني ائتلاف عربي – سعودي در يمن را به شدت محکوم کرد و از شوراي امنيت خواست تا با بررسي دقيق در باره ي اين گونه حملات،  طبق قوانين بين الملل، عاملان اين جنايت را مورد محاکمه قرار دهد.

اين سازمان حقوق بشري، در ادامه از شوراي امنيت خواست تا با نفوذ خود اين جنگ خانمان سوز و فرسايشي را متوقف کند و با ميانجي گري خود باعث صلح و توافق بين طرف هاي درگير در جنگ يمن شود.

اين سازمان در پايان، همبستگي خود را با ملت جنگ زده و مظلوم يمن ابراز داشت و از خداوند منان خواست تا به بازماندگان شهدا صبر و به مجروحان اين جنگ، شفاي عاجل عنايت فرمايد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا