جهان اسلام

گزارش سازمان ملل از جنایات بوکوحرام در حق کودکان و معلمان

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که سنی های تندروی بوکوحرام بیش از 1000کودک را ربوده و هزاران معلم نیجریه‌ای را کشته اند.

 

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که سنی های تندروی بوکوحرام بیش از 1000کودک را ربوده و هزاران معلم نیجریه‌ای را کشته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) طی گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی بوکوحرام از سال ۲۰۱۳ بیش از 1000 کودک و نوجوان را در نیجریه دزیده است که تنها 276 تن از آنها دختران مدرسه چیبوک بودند که در سال ۲۰۱۴ ربوده شدند و تاکنون خبری از آزادی آنها نشده است.

یونیسف در این گزارش ضمن غیرقابل قبول خواندن این رخداد در نیجریه افزود: همچنین عناصر تروریستی بوکوحرام ۲۲۹۵ معلم را کشته و بیش از ۱۴۰۰ مدرسه را نیز در شمال غرب و شمال نیجریه ویران کرده اند.

سنی های تندروی بوکوحرام حملات تروریستی خود در نيجريه و چند کشور ديگر را از سال 2009 آغاز نمودند که تاکنون جان بیش از 20 هزار تن را گرفته و نزدیک به 3 میلیون نفر را آواره کرده است.

عناصر این گروه پیشتر با سازمان تروریستی القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده سنی های تندروی داعش بیعت کرده و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.

به گفته کارشناسان نظامی، ناتواني کشورهاي حوزه فعاليت سنی های تندروی بوکوحرام به ويژه نيجريه در مقابله با عناصر این گروه، سبب فرسايشي شدن مبارزه با بوکوحرام شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا