جهان اسلام

نامه سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به سران كشورهاي عربي حاضر در نشست دمام عربستان

سازمان جهاني نفي خشونت (مسلمان آزاده) طي نامه اي از سران کشورهاي عربي حاضر در نشست دمام خواست تا حدي براي اختلافات سياسي خود قائل شوند.

 

سازمان جهاني نفي خشونت (مسلمان آزاده) طي نامه اي از سران کشورهاي عربي حاضر در نشست دمام خواست تا حدي براي اختلافات سياسي خود قائل شوند.

سازمان جهانی نفی خشونت در نامه خود به سران کشورهای عربي شرکت کننده در اجلاس دمام در کشور عربستان از این کشورها خواست تا از طريق اين نشست، بحران هاي به وجود آمده در منطقه و در کشورهاي خود را حل و فصل کرده و سرنوشت ملت هاي خود را به بهترين نحو ممکن رقم بزنند.

این سازمان حقوق بشری ضمن اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی موجود در کشورهای منطقه و اطلاع سران کشورهای عربی از این مشکلات، خواستار کمک به رفع آن ها و نجات امنیت و سلامت ميليون ها تن از مردم منطقه با به کارگیری نفوذ و درايت حکومت ها شد.

این سازمان تفکيک ملت هاي عربي، از بين رفتن ثروت ملت ها، کشته و مجروح شدن ميليون ها نفر و نيز گرسنگي و بيماري را از پیامدهای جنگ هاي مستمر در سوريه و يمن و بحران در برخي کشورهاي حاشیه خليج فارس برشمرد و ادامه اين اوضاع را موجب ظهور افراط گرايي و تروريسم و آثار مخرب آن بر ثبات جامعه دانست.

در ادمه این سازمان از سران کشورهاي عربي خواست تا با استفاده از نفوذ و میانجی گری، به جنگ يمن و حمايت از افراد مسلح در سوريه خاتمه داده و اختلافات با طرف هاي درگیر را از طریق رايزني و گفتگو، حل و فصل نمایند و ثروت هایی که براي ادامه اين جنگ هاي خانمان سوز هزينه مي شود را براي بازسازي اين کشورها به کارگیرند.

این سازمان در بخشی از نامه خود نیز خواستار یاری ملت فلسطین برای دستیابی به استقرار و ثبات و بازگشت حقوق از دست رفته اش شد.

سازمان جهانی نفی خشونت در پايان با اشاره به ضرورت آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی، خواستار همکاری حکومت ها برای دستیابی به صلح و دوستی و رفاه و شکوفایی اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی ملت ها شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا