جهان اسلام

حضور بزرگان اديان مختلف عراق در پياده روی شهادت امام موسی كاظم علیه السلام

بزرگان ادیان مختلف موجود در عراق در مراسم پیاده روی شهادت امام کاظم علیه السلام شرکت کردند.

 

بزرگان ادیان مختلف موجود در عراق در مراسم پیاده روی شهادت امام کاظم علیه السلام شرکت کردند.

به گزارش شیعه ویوز، با هدف اعلام همبستگی بین ادیان مختلف حاضر در عراق، بزرگان ادیان و اقوام مختلف این کشور با حضور در مسیر پیاده روی به مناسبت ایام شهادت امام هفتم مسلمانان، جلوه‌ای از تعامل و همزیستی مسالمت آمیز را به نمایش گذاشتند.

بنابر این گزارش به همت شورای ملی ادیان عراق، شخصیت‌های مذهبی و بزرگان ادیان مختلف این کشور  مسیری را در شهر بغداد و به سمت حرم امام موسی کاظم علیه السلام، پیاده روی کردند.

 

«حجت الاسلام سید نائل الموسوی» یکی از اعضای این شورا در گفتگو با خبرگزاری شیعه ویوز ضمن اشاره به درجات و مقام امامان معصوم علیهم السلام، گفت: هدف از حضور ما در شهر مقدس کاظمین و زیر پرچم حضرت امام کاظم علیه السلام، نشان دهنده آن است که اهل بیت علیهم السلام متعلق به تمامی ادیان و قومیت‌ها هستند.

«شیخ ابراهیم الحیالی» خطیب اهل تسنن نیز در این باره گفت: اعضای شورای ملی ادیان با این حضور همبستگی خود را با زائران حضرت امام موسی کاظم علیه السلام اعلام می‌کنند، امامی که رفتار، کردار، گفتار و علم او زبانزد خاص و عام بوده و هست.

این عالم اهل تسنن، با تاکید بر اینکه باید ائمه و خطیبان عراق همه در یکپارچه کردن ملت عراق به وظایف خود عمل نمایند، افزود: حضرت امام کاظم علیه السلام با صفات بارز خود، هدف و اخلاق رسول خدا صلی الله علیه و آله را روشن ساخته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به صبر ایشان در مقابل ظلم و ستم زمانه و فروخوردن خشم اشاره کرد.

«شیخ ستار جبار» رئیس طایفه صابئه مندائیان عراق نیز درباره حضور خود گفت: اعضای شورای ملی ادیان با شرکت شخصیت هایی از ادیان و مذاهب مختلف، همبستگی خود را با مسلمانان جهان در ایام شهادت حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه، ضمن تعزیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به مسلمانان افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم فضائل اهل بیت علیهم السلام را بازگو کنیم و از آن‌ها اخلاق نیک و پسندیده و دیگر امور تربیتی را فرا بگیریم.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر شیعیان بزرگان اهل تسنن عراق، مسیحیان و صابئه شرکت داشتند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا