جهان اسلام

حکم اعدام ۱۰ تروریست در پاکستان قطعی شد

فرمانده ارتش پاکستان امروز دوشنبه، حکم اعدام صادر شده برای ۱۰ نفر از عناصر تروریستی را در دادگاه های نظامی این کشور به عنوان حکم نهایی تایید کرد.

 

فرمانده ارتش پاکستان امروز دوشنبه، حکم اعدام صادر شده برای ۱۰ نفر از عناصر تروریستی را در دادگاه های نظامی این کشور به عنوان حکم نهایی تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، این تروریست ها بخاطر دست داشتن در کشتار نیروهای نظامی و انتظامی پاکستان و همچنین حمله به مراکز دولتی و نظامی، مجرم شناخته شده اند.

«ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان همچنین مجازات مربوط به پنج تروریست را نیز تایید کرد.

در میان سنی های تندرویی که حکم اعدام آنان برای اجرا تایید شده است قاتلان «امجد فرید صابری» مداح پرآوازه پاکستانی، که نزدیک به دو سال پیش در شهر کراچی ترور شد نیز به چشم می خورد.

تایید حکم اعدام این تروریست ها و همچنین ده ها تن دیگر در ماه های اخیر توسط فرمانده ارتش پاکستان، حکایت از آن دارد که روند محاکمه تروریست ها در دادگاه های نظامی این کشور همچنان ادامه دارد.

ارتش پاکستان آخرین بار، ۲۰ بهمن ماه پارسال از تایید حکم اعدام ۷ تن از سنی های تندرو توسط ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور خبر داد.

دادگاه های نظامی نزدیک به چهار سال پیش و پس از حمله تروریستی مرگبار سال ۲۰۱۴ به مدرسه ای در شهر پیشاور پاکستان با هدف سرعت بخشی بر روند محاکمه تروریست ها و قاطعیت بیشتر برای صدور حکم اعدام در مورد افراد مجرم در این زمینه، تشکیل شد.

مدت فعالیت این دادگاه در زمان تشکیل آن، دو سال اعلام شده بود و این مدت، سال گذشته مجددا تمدید شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا