جهان اسلام

بازدید هیئت فرهنگی ـ خیریه «قرآن الحکیم» از شهر موصل و مناطق جنگ زده

هیئت فرهنگی ـ خیریه «قرآن الحکیم» با سفر به شهر موصل – که چند ماه است از دست سنی های تندروی داعش آزاد شده – از وضعیت مردم این شهر بازدید کردند.

 

هیئت فرهنگی ـ خیریه «قرآن الحکیم» با سفر به شهر موصل – که چند ماه است از دست سنی های تندروی داعش آزاد شده – از وضعیت مردم این شهر بازدید کردند.

این هیئت به ریاست «حاج مصطفی الصراف» قاری معروف عراقی، به همراه تعدادی از شخصیت های فرهنگی ـ قرآنی، ضمن بازدید از مناطق مختلف شهر موصل، با شخصیت ها، مسئولین و نیروهای مدافع  عتبات و مقدسات عراق(الحشد الشعبی) دیدار کردند.

در این دیدارها پیرامون اوضاع اخیر خانواده های موصلی در مرحله ی پسا داعش، و امور معیشتی این خانواده ها و راه های مختلف کمک به آنان رایزنی شد.

اعضای این هیئت در ادامه سفر خود، از اماکن مقدس این شهر مانند مرقد «یونس نبی علیه السلام» و مقام حضرت «ابالفضل علیه السلام» که در سال های اخیر به دست سنی های تندروی داعش  تخریب شده بود؛ بازدید کردند و با مسئولین اوقاف در مورد بازسازی این اماکن متبرک به گفت و گو پرداختند.

این هیئت همچنین در راستای بزرگداشت شهادت امام هادی علیه السلام که از سوی «هیئت قران کریم استان نینوا»، در حسینیه «آل عبد العزیز» در روستای «الساده» برپا شده بود، شرکت کرد که در آن، جمعی کثیر از جامعه شیعیان و اهل تسنن استان نینوا حضور داشتند.

در این بزرگداشت، حجت الاسلام «شیخ حسن الشمری» ابتدا در باره ی زندگانی و سیره حضرت «امام هادی علیه السلام» و سپس درباره انتخابات پیش رو،  سخنرانی کرد و از مردم خواست تا با انتخاب افراد اصلح، در ساختن آینده کشور خود سهیم باشند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا