جهان اسلام

محکومیت بازداشت و اهانت به فرزند مرجعیت از سوی برادر زاده شهید حسن شحاته

شریف شحاته برادر زاده شهید مظلوم حسن شحاته رحمت الله علیه، بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی را محکوم و به مقامات ایران هشدار داد، که این رفتارها عکس العمل هایی را در پی خواهد داشت. 

 

شریف شحاته برادر زاده شهید مظلوم حسن شحاته رحمت الله علیه، بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی را محکوم و به مقامات ایران هشدار داد، که این رفتارها عکس العمل هایی را در پی خواهد داشت. 

در بیانیه‌ی آقای شریف شحاته که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده: اولین کسی که آزادی را اقرار کرد خداوند متعال است و اولین معترض به این امر ابلیس علیه اللعنه بود، ولی خداوند باری تعالی با این حال، به ابلیس  آزادی بیان داد. 

وی افزود: البته در این امر، انبیاء هم، هیچوقت در امر رسالتشان، نشنیده و ندیدیم، که پیامبران، معارضان خود را اعدام، یا اینکه کسی را  بازداشت کنند و همان طور که در آیه شریفه آمده که میفرماید، (مذکر لست علیهم بمسیطر) و (فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر). 

شریف شحاته افزود: از سوی دیگر خداوند متعال در قرآن کریم، مردم را به جنگیدن با طاغوت،  روشنگری دین خدا، نابود کردن بتهایی که به جای خدا پرستش می‌شوند، مقابله با عقاید فاسد و رسوا کردن هر کس که می‌خواهد دین خدا را تحریف کند، به انسان امر و دستور داده است، پس نامعقول است که خداوند متعال، به انسان های مخالف او اینقدر آزادی داده باشد ولی در مقابل، انسان، به بازداشت و زندانی کردن و حتی قتل مخالفینش بپردازد ، واقعا همچین انسانی بر حسب چه معیار و چه منطقی این اعمال را انجام می دهد. 

شحاته در ادامه، اعمال غیر انسانی نیروهای حکومتی ایران مانند شکنجه و بازداشت، در حق آیت الله شیرازی را محکوم کرد و افزود ؛ متاسفانه تمام این رفتارها فقط به خاطر ابراز عقیده در مورد ولایت فقیه بود. 

وی با اشاره به اینکه ، هر انسانی در مسایل مختلف روزگار ، آزادی فکر و بیان دارد تصریح کرد: ما هر گونه تعدی و هتک حرمت نسبت به هر یک از مراجع، که فقط به علت اظهار نظر، به این شکل، اهانت می‌شود را، محکوم می‌کنیم. 

او در آخر هشدار داد که این چنین اعمال خشن طاغوتی، منجر به عکس العمل هایی بزرگ می‌شود که در تاریخ هم زیاد سراغ داریم، که دیروز بر عرش بودند و امروز بر فرش شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا