جهان اسلام

شهادت ۲۷ نفر از نیروهای ویژه الحشد الشعبی در کمین هسته‌های مخفی داعش در کرکوک

مدیریت اطلاع رسانی نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق(الحشد الشعبی) با صدور بیانیه درباره شهادت جمعی از این نیروها در کرکوک بیانیه ای صادر کرد.

 

مدیریت اطلاع رسانی نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق(الحشد الشعبی) با صدور بیانیه درباره شهادت جمعی از این نیروها در کرکوک بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ویژه الحشد الشعبی از چند روز قبل عملیاتی را برای دستگیری تعدادی از سنی های تندرو و هسته‌های مخفی داعش در الحویجه آغاز کرده است.

در این بیانیه تصریح شده است که نیروهای ویژه الحشد الشعبی طی چند روز عملیات دستاوردهای قابل توجهی داشته و در این مدت ۸ بار دست به عملیات زده که تعداد زیادی از سنی های تندرو از جمله شماری از سرکرده‌های آنها را دستگیر کرده است. 

این بیانیه ادامه داد: اما در یکی از این عملیات ها نیروهای مردمی در کمین گروهی از تروریست‌ها که لباس نظامی به تن داشتند گرفتار شده و پس از درگیری شدید و خونین دو ساعته سرانجام نیروهای الحشد الشعبی وارد منطقه شده و پس از هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها آنها را عقب راندند.

این بیانیه افزود: اما از آنجا که تعداد مهاجمان بسیار بیشتر بود و با توجه به شرایط آب و هوایی نامساعد، ۲۷ نفر از نیروهای ویژه الحشد الشعبی در این نبرد به شهادت رسیدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مردمی در عین اینکه افتخار می‌کند که نیروهای خود را در راه تأمین امنیت عراق تقدیم کرده است بر ضرورت همکاری و همبستگی برای پاکسازی مناطق آزادشده از وجود تروریست ها تأکید می‌کند و از اهالی می خواهد برای پاکسازی تمام مناطق آزادشده همکاری کنند.

فالح الفیاض رییس هیئت نیروهای مردمی عراق درباره کمین سنی های تندروی داعش بر ضد این نیروی عراقی در منطقه السعدونیه در بخش الحویجه در استان کرکوک گفت که انتقام خون شهیدان قهرمان این حادثه، ادامه پیمان و حرکت در مسیر آنان و اجرای فتوای جهاد کفایی مراجع شیعه است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا