جهان اسلام

مفتی اعظم سعودی تظاهرات را حرام اعلام کرد

به تازگی ویدئویی از «عبدالعزیز آل شیخ» منتشر شده است که او در آن برگزاری تظاهرات علیه حکام ظالم سعودی را حرام اعلام کرده است.

 

به تازگی ویدئویی از «عبدالعزیز آل شیخ» منتشر شده است که او در آن برگزاری تظاهرات علیه حکام ظالم سعودی را حرام اعلام کرده است.

در این ویرئو که در بین کاربران شبکه اجتماعی توییتر، دست به دست شده، مفتی اعظم عربستان و رئیس هیئت علمای ارشد وهابی، تظاهرات علیه حکام فاسد و ظالم را حرام اعلام کرده و این در حالی است که وی درباره فساد موجود در عربستان سعودی و برپایی جشن‌های مختلط سکوت اختیار کرده است.

در این ویدئو آل شیخ  که در برنامه ای  مربوط به فتاوای دینی وهابی ها از یک شبکه وهابی پخش می شود، گفت: تظاهرات «فقط هرج و مرج و داد و فریاد است و شاید نتیجه آن تخریب و ویرانی باشد و فایده‌ای ندارد!»

به گفته کاربران فضاهای مجازی، این در حالی است که آل شیخ و هیئت علمایی که او ریاست آن را بر عهده دارد درباره اقدامات غیرمذهبی حاکمان سعودی، سکوت اختیار کرده‌اند. 

عربستان در دوران اخیر شاهد برپایی جشن‌های مختلط بسیاری بوده است که در چارچوب طرح برنامه‌ریزی شده‌ای که «هیئت مسئول ایجاد سرگرمی» مجری آن است صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است مفتی‌های سعودی از جمله عبدالعزیز آل شیخ هر از چند گاهی فتواهای عجیبی صادر می‌کنند که تمسخر کاربران در فضای مجازی را به دنبال دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا