جهان اسلام

آماده شدن مرقد مطهر صحابی جلیل القدر(حجر بن عدی) برای حضور زائران

مرقد مطهر صحابی جلیل القدر «حجر بن عدی الکندی» در منطقه «عدرا» در کشور سوریه، اخیرا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و آماده استقبال از زائران گرامی است.

 

مرقد مطهر صحابی جلیل القدر «حجر بن عدی الکندی» در منطقه «عدرا» در کشور سوریه، اخیرا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و آماده استقبال از زائران گرامی  است .

این مرقد مطهر که شش تن از یاران این صحابی جلیل القدر نیز در آن مدفون هستند، در سال های اخیر به دست  وهابی های تروریست مورد اهانت و تخریب واقع شد، ولی با یاری خداوند و احیای ذکر نبی اکرم (صلی الله علیه و اله)  دوباره درهای این مکان مقدس به روی زائرانش گشوده شد.

رئیس شهرداری منطقه عدرا در این باره گفت:  آن فرد تروریست که به این مکان مقدس حمله و ضریح آن را تخریب کرد، مورد غضب الهی واقع شد و ضربه ای مهلک، بدن او را دو نیم کرد.

گفته می شود که در پنجمین ماه از سال 2013 میلادی، گروه های تروریستی بسیار، از جمله گروه تروریستی «جبهه النصره» به منطقه عدرا وارد شدند و ضریح مطهر حجر بن عدی الکندی را مورد هجوم قرار دادند و هیچ حرمتی را در خصوص صاحب این مکان و سایر مدفونین قائل نشدند.

گروه های تروریستی در آن روزها مدعی شدند که به بدن این صحابی جلیل القدر رسیدند و آن را به مکان دیگری منتقل کردند ولی مسئول این مرقد مطهر،  این گفته ها را رد می کند و صحیح نمی داند .

مسئول این مرقد مطهر می گوید: نبش قبری که تروریست ها انجام دادند در جنب قبر مطهر حجربن عدی و به عمق  سی سانتی متر بوده است .

او افزود: تروریست ها قصد خارج کردن بدن مطهر را نداشته اند و  صرفا در جستجوی عتیقه جات و آثار باستانی بوده اند و هیچ جسارتی به قبر و یا بدن این صحابی نشده است. تروریست ها ضریح را تخریب و وسایل این مکان مقدس را غارت کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا