جهان اسلام

حضور بیش از سه میلیون زائر اربعین در سامرا

بیش سه میلیون زائر عرب و غیرعرب به زیارت اماکن دینی شهر‌های «سامرا»، «بلد» و «دجیل» واقع در استان «صلاح‌الدین» عراق مشرف شدند.

 

بیش سه میلیون زائر عرب و غیرعرب به زیارت اماکن دینی شهر‌های «سامرا»، «بلد» و «دجیل» واقع در استان «صلاح‌الدین» عراق مشرف شدند.

اوضاع امنیتی مناسب استان صلاح‌الدین و پاکسازی آن از سنی های تندروی داعش، سبب شد که بیش سه میلیون زائری که برای احیای مراسم اربعین حسینی راهی کربلای معلی شده بودند، به زیارت اماکن مقدس شهرهای سامرا، بلد و دجیل در استان صلاح‌الدین نیز مشرف شوند.

حضور میلیونی زائران در استان صلاح‌الدین، شاخصه خوبی برای رونق گردشگری دینی در این استان پس از جنگ با داعش قلمداد می‌شود.

همچنین زائرانی از ملیت های مختلف که برای زیارت اماکن مقدس راهی این استان شدند، نحوه خدمت‌رسانی موکب‌های عراقی را بی‌نظیر توصیف کردند. 

از سوی دیگر، «احمد الجبوری»، استاندار صلاح‌الدین از نیاز بخش‌های مختلف این استان به حمایت مالی خبر داد و گفت: سامرا، شریان اقتصادی این استان بوده و توسعه آن نیازمند کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری است.

گفتنی است، «امام هادی و امام حسن عسکری‌ علیهما السلام»، فرزند امام هادی، مادر امام هادی، دختر امام جواد، حدیثه مادر امام حسن عسکری، حکیمه خاتون و نجمه خاتون مادر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در سامرا مدفون هستند.

 همچنین، بارگاه «سید محمد، فرزند امام هادی علیهما السلام» نیز در شهر بلد قرار دارد که در اصطلاح محلی به سبع الدُجَیل (شیرمرد دجیل) معروف است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا