جهان اسلام

ازدحام بی سابقه جمعیت زائران و کمبود وسایل نقلیه در گذرگاه چزابه

استانداری میسان عراق اعلام کرد که شمار زیادی از زائران خارجی با گذر از مرز «چزابه» ایران، وارد استان میسان در خاک عراق شدند .

 

استانداری میسان عراق اعلام کرد که شمار زیادی از زائران خارجی با گذر از مرز «چزابه» ایران، وارد استان میسان در خاک عراق شدند .

«وهب ابراهیم» مسئول بخش حمایت از زائران استانداری میسان با اشاره به بسیج شدن تمام ماشین الات ادارات حکومتی در امر حمل و نقل زائران به صورت رایگان به شهر مقدس کربلا گفت: طبق آخرین آمارها، در حدود 315 هزار زائر ایرانی از گذرگاه الشیب عبور و به داخل خاک کشور عراق وارد شده اند.

وی افزود: ادارات دولتی در استان میسان با همکاری یکدیگر و مشارکت کلیه ماشین آلات و خودروهای حکومتی، اقدام به حمل و نقل زائران به صورت رایگان از این گذرگاه و رساندن آنها به شهر مقدس کربلا می کنند.

ابراهیم همچنین با اشاره به نرخ های اربعینی در عراق، ادامه داد: نا گفته نماند که ناوگان اتوبوس رانی وزارت حمل و نقل عراق نیز با نرخ های مصوب دولتی، همانند پیش از ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی مشغول انتقال زائران به نزدیک ترین نقطه به شهر مقدس کربلا نیز می باشند. 

این مقام استان داری میسان ادامه داد: در این گذرگاه مرزی تعدادی از موکب ها و چندین اداره دولتی استان میسان از جمله اداره بهداشت و سلامت این استان، ارائه دهنده انواع خدمات به زائران می باشند.

شایان ذکر است: شرکت دولتی فراورده های نفتی، اداره پلیس و اداره بهداشت و سلامت استان میسان، در حال ارائه خدمات به زائران اربعین حضرت«امام حسین علیه السلام» هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا