جهان اسلام

دادگاه بحرین تابعیت 10 شهروند دیگر را سلب کرد

دادگاه بحرین طی حکمی 10 جوان دیگر را به اتهام آنچه تشکیل یک گروه تروریستی، خوانده بود سلب تابعیت و9 نفر از آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

 

دادگاه بحرین طی حکمی 10 جوان دیگر را به اتهام آنچه تشکیل یک گروه تروریستی، خوانده بود سلب تابعیت و9 نفر از آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

«احمد الحمادی» رئیس دادستانی مبارزه با جرایم تروریستی بحرین گفت که دادگاه جنایی بحرین این احکام را صادر کرده است.

به گزارش فعالان بحرینی، دادستانی این کشور با تکرار اتهامات واهی، این افراد را به جذب نیرو برای دریافت آموزش‌های نظامی و تشکیل یک باند تروریستی با هدف بر هم زدن نظم در بحرین و اجرای عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی متهم کرده است.

در گزارش دادستانی بحرین آمده است این افراد همچنین محموله‌های اسلحه و مواد منفجره برای ساخت بمب را وارد بحرین نموده‌اند و انبار آنها نیز کشف شده است.

دادگاه جنایی بحرین روز یکشنبه نیز در قضیه معروف به «گروه بسطه» علاوه بر صدور حبس های بلند مدت برای 18 متهم این پرونده، حکم سلب تابعیت آنها را صادر کرد.

این دادگاه 8 نفر را به حبس ابد، 8 نفر را به تحمل 15 سال حبس و دو نفر دیگر را به تحمل 10 سال حبس محکوم نمود و متهمان را در مجموع به پرداخت جریمه ای بالغ بر 20 میلیار ریال ملزم کرد.

شایان ذکر است، دادگاه های بحرین در این کشور بنابرگزارش های متعدد سازمان های حقوق بشری به شکلی فرمایشی عمل نموده و بسیاری از اعتراف های متهمان نیز، تحت شکنجه از آنها گرفته شده که ارزش قضایی ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا