جهان اسلام

آغاز نمادین پیاده روی میلیونی اربعین حسینی در عراق

پیاده روی اربعین حسینی با حرکت از جنوبی ترین نقطه عراق در این کشور، آغاز شد.

 

پیاده روی اربعین حسینی با حرکت از جنوبی ترین نقطه عراق در این کشور، آغاز شد.

طی مراسمی صدها تن از شیعیان عراق، پیاده روی اربعین حسینی را با حرکت از جنوبی ترین نقطه کشور عراق در «فاو» به سمت شهر مقدس کربلا آغاز نمودند.

این شیعیان که از 700 کیلومتری جنوب شهر مقدس کربلا پیاده روی اربعین حسینی را آغاز کرده اند، در روزهای آینده به موجی میلیونی از شیعیانی تبدیل می شوند که همگی در ضرب آهنگی واحد سر در راه کربلا خواهند گذاشت.

برخی از شیعیان ایران نیز، خود را به منطقه «راس البیشه» از توابع شهرستان «فاو» در استان بصره در حاشیه خلیج فارس رساندند و در شروع این راه پیمایی با شیعیان عراقی شرکت کردند.

این زائران که از اقشار مختلف مردم هستند، پرچمی را به نشانه شروع نمادین پیاده روی اربعین حسینی بالا بردند و بعد از پایان مراسمی، پای پیاده به سمت حرم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به راه افتادند.

در این مراسم که با کمک و همکاری دفتر «آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم» از مراجع تقلید شیعه تحت عنوان «من البحر الی النحر» ـ از دریا تا سر جدا ـ برگزار گردید، از تلاش های نیروهای امنیتی در حفاظت و پاسداری از زائران در طول مسیرهای پیاده روی به سوی شهر مقدس کربلا نیز، تقدیر شد.

گفتنی است، این مراسم برای پنجمین سال متوالی است که در جنوبی ترین نقطه عراق به نشانه شروع نمادین پیاده روی میلیونی اربعین حسینی برگزار می شود.

شایان ذکر است، در صفوف راهپیمایان اربعین از هر ملت و قومی با هر زبان و گویشی شانه در شانه هم از شهرهای مختلف عراق و حتی از خارج این کشور به راه می افتند تا در این پیاده روی میلیونی اربعین حسینی که طولانی ترین و پرجمعیت ترین راهپیمایی سالانه در روی کره زمین است، شرکت نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا