جهان اسلام

ساخت حسینیه برای خدمت به زائران در سامرا

مسجد و حسینیه حضرت نرگس( سلام الله علیها) در سامرا ساخته می شود .

 

مسجد و حسینیه حضرت نرگس( سلام الله علیها) در سامرا ساخته می شود .

مراسم کلنگ‌زنی مسجد و حسینیه حضرت نرگس(سلام الله علیها) وابسته به آستان مقدس امامین عسکریین(علیهما السلام) به منظور خدمات‌رسانی به زائران این دو امام همام، در سامرا برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و «سید علاء موسوی» رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، طی سخنانی در آیین افتتاحیه مراسم، از تلاش‌های مدیریت آستان مقدس عسکریین تمجید کرد.

در ادامه نیز، کلنگ ساخت این مسجد و حسینیه با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین ستار مرشدی» تولیت آستان مقدس عسکریین و «طارق الخیکانی»  ـ از خیرین این طرح ـ و شماری از مسئول آستان مقدس عسکریین به زمین زده شد.

در این مراسم، «طارق الخیکانی» نیز طی سخنانی گفت: به برکت حضور امامین عسکریین(علیهما السلام) در سامرا، نخستین سنگ بنای مسجد و حسینیه حضرت نرگس(سلام الله علیها) قرار داده‌ شد و ما توفیق خدمت‌رسانی به زائران در مناسبت‌های مختلف دینی و زیارت‌های میلیونی را از خداوند متعال خواستاریم.

گفتنی است، حضرت نرگس خاتون(سلام الله علیها) همسر امام حسن عسکری (علیه السلام) و مادر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که بنا اقوال مشهور، یکی از شه زادگان رومی بوده و به دین مبین اسلام مشرف می شوند.

مقبره نرگس خاتون (سلام الله علیها) در آستان مقدس عسکریین در سامرا و در کنار قبر امام هادی(علیه السلام) و امام حسن عسکری(علیه السلام) قرار دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا