جهان اسلام

درخواست شیعیان عوامیه برای جمع‌آوری موانع بتونی

ساکنان شهر شیعه‌نشین «العوامیه» در شرق عربستان، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تلاش برای شکستن محاصره این شهر و جمع‌آوری موانع بتنی از اطراف آن تأکید کردند.

 

ساکنان شهر شیعه‌نشین «العوامیه» در شرق عربستان، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تلاش برای شکستن محاصره این شهر و جمع‌آوری موانع بتنی از اطراف آن تأکید کردند.

شیعیان در این بیانیه تاکید کردند که موانع موجود در این شهر نه تنها باعث انزوای آنها از شهرها و روستاهای مجاور شده، بلکه روند جابجایی میان مناطق و محله های مختلف «العوامیه» را نیز مختل کرده است.

ساکنان این شهر در بیانیه خود وعده‌های دروغین و تکراری مقامات سعودی درباره برچیدن موانع بتنی در منطقه العوامیه و خیابان‌های آن به‌ویژه راه‌های اصلی ارتباطی با شهر صفوی در شمال، شهر قطیف در جنوب و شهرهای الناصره، الزهراء و دانه الرمس در غرب این شهر را محکوم کردند.

درخواست جمع آوری موانع در شهرشیعه نشین العوامیه، «ظافرالشهری» استاندار القطیف را واداشت تا در مقابل رسانه‌ها برای شتاب بخشیدن به درخواست شهروندان العوامیه و تامین امنیت در این منطقه ادعاهایی را مطرح کند.

اما او در دیدار هیئتی از اهالی العوامیه که از وی خواسته بودند موانع بتونی را از این شهر جمع آوری‌کند، به طور ضمنی به ابقای وضعیت موجود اعتراف کرده و مدعی شد که دفترش به روی همه باز است و شهروندان می‌توانند هرشکایتی را خواستند ارائه کنند.

شایان ذکر است، هرچند مقامات رژیم آل سعود اعلام کرده اند که عملیات نظامی در شهر شیعه نشین «العوامیه» در نهم اگوست پایان یافته اما به گفته فعالان مدنی محاصره علنی به قوت خود باقی است و روند کشتار، تخریب و موج بازداشت‌ها از طریق استقرار ده ها ایست بازرسی، خودروهای زرهی و نظامی همچنان ادامه داشته و موانع بتونی در ورودهای این شهر نیز تردد مردم را مختل کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا