جهان اسلام

شرکت هندوهای پاکستان در عزاداری های حسینی

هندوهای پاکستان نیز در عزاداری «امام حسین علیه السلام» شرکت می‌کنند.

 

هندوهای پاکستان نیز در عزاداری «امام حسین علیه السلام» شرکت می‌کنند.

یک هندوی پاکستانی با ارادت به اهل بیت، خصوصا امام حسین علیه السلام، شغل مداحی را انتخاب کرده و با خواندن مرثیه‌ها و اشعار مربوط به روز عاشورا به یکی از مداحان شناخته شده در این کشور تبدیل شده است.

راوی شانکار 65 ساله در کراچی، یک هندوی پاکستانی است که در ایام محرم به مداحی و مرثیه خوانی برای «امام حسین علیه السلام» در سرتاسر پاکستان به ویژه در پنجاب پرداخته و جلسات مداحی وی یکی از تاثیرگذارترین جلسات عزاداری «امام حسین  علیه السلام» در ایام محرم است.

شانکار می‌گوید: هنگامی که در مجالس اشعار در توصیف کربلا می‌خوانم مردم به من به چشم یک هندو نگاه نمی‌کنند بلکه مرا یکی از پیروان «امام حسین علیه السلام» و یاران باوفایش می‌دانند. 

به گفته وی،  هندوهای ایالت سند در پاکستان از مدت‌ها پیش برای ابراز همبستگی با مسلمانان در مجالس و دستجات عزاداری حضور پیدا می‌کنند و این روند هم‌چنان ادامه دارد، هر چند با ظهور افراط‌گرایی‌های سنی های تندرو در پاکستان، ابراز همدردی دینی تا حد زیادی رو به افول است.

گفتنی است، هندوها از تمامی فرقه‌های هندویسم همراه با مسلمانان در بزرگداشت و مراسم عزاداری  10 روز نخست محرم به ویژه روز عاشورا شرکت کرده و به «امام حسین  علیه السلام» و جان‌فشانی‌های یاران با وفایش ادای احترام می‌کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا