جهان اسلام

جهان عزادار شهادت امام جواد عليه السلام و حضور خیل عظیم زائران عزادار در شهر مقدس کاظمین

شیعیان در سراسر جهان، در سالروز شهادت امام نهم حضرت جوادالائمه عليهم السلام به عزاداری پرداختند.

 

شیعیان در سراسر جهان، در سالروز شهادت امام نهم حضرت جوادالائمه عليهم السلام به عزاداری پرداختند.

با فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد تقى عليه السلام شیعیان در سراسر جهان ضمن عرض تعزيت به ساحت مقدس حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، به عزاداری پرداختند.

آستان مقدس کاظمین در ایام شهادت حضرت امام جواد علیه السلام شاهد حضور خیل عظیم زائرانی است که خود را از راه دور و نزدیک به این مکان مقدس میرسانند تا در شب و روز شهادت امام نهم به سوگواری و عزاداری بپردازند.

 تولیت آستان مقدس کاظمین تمام تلاش خود را جهت ارائه بهترین خدمات ویژه زائران این ایام مانند خدمات بهداشتی، تغذیه، آب آشامیدنی، استراحتگاه به کار بسته است، تا زائران گرامی با خیالی آسوده مراسم سوگواری و عزاداری را برگزار کنند.

هيئت ها و تكيه ها و موكب ها در جاي جاي اين شهر مقدس جهت برپايي عزا و خدمت رسانى به زائران برپا شده اند.

تعداد زیادی از شیعیان، خود را برای عرض تسلیت به حرم مطهر اين امام همام در شهر مقدس كاظمين رسانيده و در آستان مقدس كاظمين به عزادارى پرداختند.

 برخي ديگر از شيعيان كه نتوانستند خود را به حرم امام جواد برسانند، در شهرهاى مشهد و قم عزاى اين امام همام را برپا داشتند.

بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، نیز با برپایی خیمه عزا، شاهد حضور شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام از سراسر دنیا بود.

در این مجالس که با حضور جمعی از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت علیهم السلام برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی و بيان گوشه هايي از زندگانى پربركت امام جواد عليه السلام پرداخته و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا