جهان اسلام

شمار قربانیان وبا در یمن ‌از مرز 1800 تن گذشت

سازمان بهداشت جهانی از افزایش موارد فوت ناشی از ابتلا به وبا در یمن خبر داده و اعلام کرد از آوریل گذشته، شمار قربانیان این بیماری به بیش از 1800 تن رسیده است.

 

سازمان بهداشت جهانی از افزایش موارد فوت ناشی از ابتلا به وبا در یمن خبر داده و اعلام کرد از آوریل گذشته، شمار قربانیان این بیماری به بیش از 1800 تن ریبده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به وبا در یمن از 27 آوریل تا به امروز به 1802 تن افزایش یافته است وبیش از 357 هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده اند.

در این گزارش پنج استانی که در یمن بیشترین تعداد موارد ابتلا را داشته‌اند، صنعا، الحدیدة، حجه، عمران و اب معرفی شده‌اند که بیش از نیمی از موارد ابتلا، در این استان‌ها ثبت شده‌اند.

استان حجه در راس این استان‌ها قرار داشته و بالاترین آمار تلفات را دارد، در این استان تاکنون 346 یمنی جان خود را در اثر ابتلا به وبا از دست داده‌اند و پس از آن استان اب با 231 مورد،‌ استان الحدیده با 210 مورد، استان تعز با 159 مورد و عمران با 149 مورد فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، وبا در 21 استان از مجموع 22 استان یمن شیوع پیدا کرده است و تنها در استان «ارخبیل سقطری» واقع در شرق یمن تاکنون هیچ مورد ابتلایی ثبت نشده است.

با وجود تلاش‌های سازمان‌های انسانی جهت کنترل بحران موجود در یمن، شیوع این بیماری همچنان ادامه دارد و بنابر اعلام صلیب سرخ جهانی، روزانه هفت هزار تن به تعداد مبتلایان این بیماری اضافه می شود.

عربستان سعودی با تدارک ائتلافی سومین سال حملات خود به یمن را می گذراند که در این حملات علاوه بر تعداد بالای قربانی ها، زیر ساخت های این کشور من جمله سیستم آب و فاضلاب به کلی از بین رفته و به گفته پزشکان این دلیل پیدایش و گسترش وبا در یمن است.

وبا یک بیماری باکتریایی است که مهم ترین دلیل ابتلای آن در دسترس نبودن آب آشامیدنی سالم و نوشیدن آب های آلوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا