جهان اسلام

شیخ الازهر: تکفیر شیعیان ممنوع است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش شیعه ویوز ، در حالی که سلفیون مصری در چند ماه اخیر بر تلاش های خود مبنی بر شیعه ستیزی شتاب بیشتری داده اند، احمد الطیب شیخ الازهر، مقابل تکفیر شیعیان موضع گیری کرد .وی گفته‌های پخش شده از شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر تکفیر شیعیان را رد کرد و این را امری نادرست دانست و همچنین افزود : هیچ توجیهی برای فتوای تکفیری در قرآن، حدیث و اسلام وجود ندارد.

الطیب به برخی تهمت ها علیه شیعیان هم پاسخ داد و تأکید کرد: ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم و آن طور که شایعه می کنند شیعیان قرآن دیگری ندارند. اگر شیعیان قرآن دیگری داشتند از دید مستشرقین مخفی نمی ماند و آنها این مطلب را اعلام می کردند.

جای تأمل و تعجب است ازآنهایی که به خود جرات تکفیر شیعیان مسلمان را داده بودند و تعجب بیشتر از این امر که چرا شیخ الازهر و دیگر بزرگان دانشگاه الازهر مصر ، سالها در مقابل فتاوای ننگین مفتیان دنیا پرست وخود فروخته ای که کشتن شیعیان را واجب وفروش همسران ودخترانشان را بعنوان کنیز فتوا داده بودند، سکوت کرده بودند؛ براستی پاسخ گوی صدها هزار شهید شیعه در این چند سال در کشورهایی همچون عراق، ایران، پاکستان، بحرین، سوریه وسعودیه کیست؟

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا