جهان اسلام

محکوم کردن اعمال ظالمانه مقامات بحرین در حق شیعیان این کشور از سوی مرکز جهانی آدم

مرکزجهانی دفاع از حقوق و آزادیها (آدم) طی بیانیه ای اقدامات ظالمانه دولت بحرین را محكوم كرد.

 

مرکزجهانی دفاع از حقوق و آزادیها (آدم ) طی بیانیه ای اقدامات ظالمانه دولت بحرین را محكوم كرد.

مركز آدم اقدامات اخير حكومت بحرين، از قبیل کشتار و هتک حرمت های وحشیانه ی نیروهای امنیتی این کشور در منطقه الدراز که منجر به کشته شدن ٦ تن و مجروح شدن ده ها تن و بازداشت چندین نفر دیگر شد را محکوم کرد.

در بیانیه این مرکز جهانی که نسخه ای از آن به خبرگزاری شیعه ویوز نیز رسیده است آمده:

اقدامات اخیر نیروهای امنیتی بحرین و مزدوران آنها از قبیل سرکوب ، بازداشتهای بی مورد ، کشتار و غیره در حق شیعیان بی دفاع این کشور ، بدور ازعرف جهانی  و مغایر با تمام قوانین بین المللی میباشد.

این بیانیه افزود: متاسفانه این رفتارهای غیر انسانی و اعمال تبعیض در حق شیعیان بحرینی بعد از انعقاد اخیر کنفرانس ریاض که با حضور کشور امریکا توام بود شدت یافته است ، که بازداشت ایت الله شیخ عیسی قاسم و به خاک و خون کشیده شدن شیعیان منطقه دراز دلیل و مثالی واضح بر این موضوع میباشد .

مرکزجهانی دفاع از حقوق و آزادیها (آدم ) در بیانیه خود از طرف های بین الملل و مرتبط با مقامات کشور بحرین خواست تا با جدیت تمام وبدون اتلاف وقت به تحقیق و بررسی در حوادث اخیر بحرین بپردازند و مانع از ادامه روند اعمال ظالمانه مقامات این کشور شوند.

شایان ذکر است به گزارش وزارت کشور بحرین در حوادث اخیر در شهر الدراز بحرین ضمن بازداشت شیخ عیسی قاسم و ورود به منزل وی و بر هم زدن وسایل آن، تعداد 286 نفر از شیعیان ساکن الدراز نیز در همین راستا بازداشت شدند.

گفتنی است مرکزجهانی (آدم ) یکی از سازمانهای جهانی ومستقل جامعه مدنی در سطح بین الملل محسوب میشود که با شعار ( ولقد کرمنا بنی آدم ) وظیفه دارد از حقوق و آزادیهای بشر با هر رنگ یا نژاد و یا مذهبی حمایت و صدای آنها را به تمام جهانیان برساند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا