جهان اسلام

مفتی مصر؛ «امام علی علیه السلام» 1400 سال پیش از ظهور داعش خبر دادند

مفتی مصر : «امام علی علیه السلام» ضهور داعش را پیش بینی کرده بودند.

 

مفتی مصر : «امام علی علیه السلام» ضهور داعش را پیش بینی کرده بودند.

«شوقی علام» مفتی  کشور مصر، با اشاره به روایتی از کتاب «احقاق الحق و ازهاق الباطل» گفته است که «امیرالمومنین علی علیه السلام» 1400 سال پیش ظهور «صاحبان پرچم‌های سیاه» را که با خونسردی تمام، انسان‌ها را می‌کشند، پیش‌بینی کرده بود.

ما در مقابل حملات وحشیانه علیه کشورها و دینمان هستیم و این افراط گرایان لباس دین پوشیده اند اما در حقیقت دین اسلام از آنان مبراست و دین، رفتار، اقدامات، فهم و تفسیر و تأویل آنان از قرآن را قبول ندارد چراکه اینان در فهم متون شرعی دچار اشتباه شده اند و ابزار فهم درست را دارا نیستند.

وی پس از خواندن این روایت افزود: مفاهیم شریعت اسلامی در هیچ جای سازمان داعش وجود ندارد؛ چرا که اینان انسان های بی گناه را می کشند؛ در حالی که تمام آئین ها و ادیان آسمانی، سفارش بسیاری برای حفظ جان انسان ها نموده اند و با قاتلان به شدن برخورد می نمایند.

شوقی علام ادامه داد: ما در مقابل هجمه شدیدی به وطن‌ها و دین قرار داریم، چراکه این تندروها لباس دین را پوشیده‌اند در حالی که دین از آنها مبرا است. ما نیاز داریم که دلایل شکل گیری رادیکالیسم به ویژه تفکر تندروها را مورد بررسی قرار دهیم، چراکه تنها یک دلیل؛ به شکل گیری رادیکالیسم منتهی نشده  و دلایل متعددی وجود دارد.

لازم به ذکر است، بر سر سند حدیثی که شوقی علام از «امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام» نقل کرده است، اختلافاتی وجود داشته و برخی آن را ضعیف و برخی دیگر صحیح می دانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا