عتبات و اماکن مقدسه

طرح آستان مقدس عباسی برای احیای کاشت مرکبات در کربلا

آستان مقدس عباسی محصولات کشاورزی متعددی را در استان کربلای معلی کشت می کند. 

 

آستان مقدس عباسی محصولات کشاورزی متعددی را در استان کربلای معلی کشت می کند. 

مصطفی حسن، مسئول واحد کشاورزی در شرکت سرمایه گذاری عمومی الکفیل درباره این طرح گفت: پس از کاهش کشت درختان میوه از جمله مرکبات در کربلا، این واحد از آستان مقدس عباسی طرحی را به منظور کشت مجدد این نوع درختان که شهر مقدس کربلا سابقاً به آن شهرت داشت، آغاز کرد.

وی گفت: منطقه الحسینیه یکی از مهم‌ترین اماکنی است که در آن عناصر کاشت مرکبات به وفور یافت می‌شود و موجب موفقیت این طرح شده است.

حسن گفت: پس از آنکه بر روی گیاهان زینتی کار می‌کردیم اینک خط زراعی دیگری راه اندازی کردیم و آن درختان میوه از جمله مرکبات است که پیش از این به دلیل هزینه بالای آن در حجم کم وارد می شد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا کاشت این نوع درختان در گلخانه های آستان مقدس عباسی را با تامین بذرهای ویژه انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما آزمایش های بسیاری برای دستیابی به بهترین نتایج انجام دادیم و پرسنل متخصص ما توانستند انواعی از بذرهای توسعه یافته را پس از انجام آزمایش ها با نتایج دارای بازدهی بالا ایجاد کنند.

مصطفی حسن اظهار داشت: گلخانه های وابسته به آستان مقدس عباسی دو نوع بذر مرکبات تامین کردند؛ نوع اول داخلی است که شهر مقدس کربلا به آن معروف است و نوع دوم وارداتی است که با بکارگیری شیوه های علمی در کاشت آنها به نتایج مثبتی دست یافتیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا